Årsredovisning 2007

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) publicerar årsredovisningen för 2007.

Scandinavian Clinical Nutrition AB:s årsredovisning för 2007 finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida www.scnutrition.com. Tryckt version kan beställas per post (SCN AB, Strandvägen 7A, 114 56 Stockholm, Sweden), per telefon +46 8 586 107 80, per fax +46 8 660 65 89, eller per e-post info@scnutrition.com.

Årsstämma kommer att hållas i Stockholm torsdagen den 22 maj 2008.

I jämförelse med informationen i den oreviderade bokslutskommunikén har omklassificering av poster i koncernens kassaflödesanalys samt förändring i eget kapital gjorts i årsredovisningen.

Thomas Christensen, CFO, tc@scnutrition.com, +47 922 55 444

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Coldizin, Immulina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på Oslo Axess (www.osloaxess.no) och NGM Equity (www.ngm.se) under tickern ”SCN”.