BESLUT OM NYEMISSION

(NGM: SCN MTF)

Styrelsen i Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (SCN) beslutade den 1 november 2007 om en nyemission med anledning av en förestående notering på Oslo Axess. Vid styrelsemöte den 5 november beslutade styrelsen att teckningskursen skall vara 12,90 norska kronor (motsvarande ca 15,30 SEK) samt att teckningstiden skall vara den 6 november till och med den 15 november, med rätt för styrelsen att förlänga tiden.

Styrelsen i SCN bemyndigades vid en extra bolagsstämma den 29 oktober 2007 att emittera nya aktier i bolaget. Med stöd av bemyndigandet beslutade styrelsen den 1 november 2007 om emission av maximalt 3 miljoner aktier till en indikativ emissionskurs på mellan 12 – 16 NOK (cirka 14-19 SEK). Styrelsen i SCN har den 5:e november 2007 beslutat att teckningskursen skall vara 12,90 norska kronor (motsvarande ca 15,30 SEK). Vidare bestämdes att teckningstiden skall vara den 6 november till och med den 15 november, med rätt för styrelsen att besluta om förlängning. Emissionen riktas i huvudsak till investerare på den norska marknaden, men är öppen även för andra.

Bolaget kommer träffa investerare under en roadshow som varar från och med 6 November till och med 15 November, 2007.

I övrigt hänvisas till det pressmeddelande rörande emissionen som offentliggjordes den 2 november, 2007.

Ulf Söderberg, CEO, ulf.soderberg@scnutrition.com, +46 708 13 22 81

Anders Struksnes, Senior Vice President, anders.struksnes@scnutrition.com, +47 911 98 942

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Membraseven, Coldizin, Immulina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. SCN är noterat på NGM Nordic MTF sedan den 6 december 2006.