CARSTEN WAERN AVGÅR FRÅN STYRELSEPOST I SCN

(NGM:SCN)

Carsten Waern, styrelseledamot i Scandinavian Clinical Nutrition AB (SCN) meddelade idag styrelsen att han önskar avgå från sitt uppdrag av personliga skäl.

”Att lämna min styrelsepost i SCN var inget lätt beslut, särskilt i dessa tider av finansiell oro runt om i världen, men jag känner ändå att det är rätt både för bolaget och mig själv. Jag kommer däremot att förbli en stor aktieägare och följa bolaget noga, och ser fram emot att se utfallet av de planer som nyligen kommunicerats och beslutats av styrelsen för att öka bolagets omsättning och reducera kostnader och risker”, säger Carsten Waern.

Carsten Waern avgår från sin post som styrelseledamot i SCN med omedelbar verkan. Posten kommer att förbli vakant fram till årsstämman i SCN, som äger rum den 26 juni 2009.

Jörn Erik Aas, styrelseordförande, jea@scnutrition.com, +47 924 99 360

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av kliniskt testade och vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Coldizin, Immulina, Membra7 och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på Oslo Axess (www.osloaxess.no) och NGM Equity (www.ngm.se) under tickern ”SCN”.