Jabushe presenterar samarbete med programledaren Jessica Almenäs

Hudvårdsmärket Jabushe är i en tillväxtfas och hade ett rekordår 2018. Nästa steg är en större satsning på influencersamarbeten och i samband med detta presenteras en ny varumärkesambassadör. Jabushe har valt att med start i mars 2019 samarbeta med svenska programledaren och reportern Jessica Almenäs.

Jessica Almenäs, som är en framgångsrik svensk programledare och reporter, började sin TV-karriär 2002 inom travsändningar och var under flera år en travprofil i TV4. Hon har sedan dess arbetat med många av kanalens satsningar, såsom Nyhetsmorgon, Let’s Dance och Biggest Loser samt Fotbollsgalan och Kristallengalan.

Hösten 2016 gick Jessica över från TV4 till Kanal 5 och är sedan 2017 programledare för underhållningsprogrammet Superstars. Hon bevakade olympiska vinterspelen 2018 i Sydkorea för Kanal 5 och har även arbetat med programmet Vem kan slå Anja och Foppa. I tillägg till detta tog hon hösten 2018 även över som programledare för Breaking News efter Filip Hammar och Fredrik Wikingsson.

Utöver sitt arbete med TV är Jessica även engagerad i Träningspodden, en podcast som sänds tillsammans med träningsprofilen Lovisa ”Lofsan” Sandström. Paret har dessutom tillsammans utkommit med flera träningsböcker riktade till kvinnor.

Jessica, som är 43 år gammal, bor tillsammans med sin pojkvän Patrik Fahlgren och sina tre söner i en villa i Bromma.

"Efter att jag fyllde 40 har det blivit allt viktigare för mig att ta hand om min hud och därför känns det fantastiskt att nu bli ambassadör för Jabushe – från ett företag som tar hudvård på allvar. Det känns tryggt att produkterna växer fram och produceras i den egna fabriken i Sverige, de är helt veganska och de fungerar faktiskt! Ett litet, men väl genomtänkt, sortiment som är perfekt när man som jag reser mycket och alltid är på språng”, säger Jessica.

”Jessica Almenäs är en jordnära person med personlig framtoning. Hon är en kvinna mitt i livet med många järn i elden – hon har en framgångsrik karriär men är samtidigt mån om familjelivet och att ta hand om sig, sin hälsa och sitt utseende. Kort sagt är hon en person som många kan relatera till och en väldigt bra representant för det som Jabushe står för – att vara stolt och nöjd i sitt eget skinn”, säger Marie Oddsson, PR- och Kommunikationsansvarig, Jabushe.

Jabushe, som är ett av koncernens helägda varumärken med svensk tillverkning, är en unik hudvårdsserie och ett resultat av svensk forskning. Jabushe innehåller QAL-100, en patenterad formula som består av Q10, acetylkarnitin och liponsyra. Dessa substanser reducerar synliga ålderstecken, förnyar hudens spänst, lyster och reducerar porstorleken. Jabushe är en av få hudvårdsprodukter i världen vars kliniska studier publicerats i The British Journal of Dermatology. För mer information om varumärket se www.jabushe.se

Denna information är sådan information som MedicaNatumin AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 mars 2019.

Ulrika Albers, VD
Ulrika.albers@medicanatumin.se

Om MedicaNatumin

Svenska MedicaNatumin utvecklar, tillverkar och marknadsför hälso- och skönhetsprodukter baserade på innovativa ingredienser och gedigen forskning. Bolagets patenterade plattformar är utvecklade av den egna forskningsgruppen i samarbete med Karolinska och Sahlgrenska instituten. MedicaNatumins ledande varumärken inom kategorierna kosttillskott, medicintekniska produkter samt dermatologiska och kosmetiska produkter säljs till stor del på den nordiska marknaden men även till konsumenter runt om i världen.
Huvudkontor och produktion finns i Jönköping respektive Habo.

MedicaNatumin AB (publ) är listat på Nordic Growth Market (NGM) Nordic MTF.