JENS MIÖEN SLUTAR SOM VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR

SCNs VD Jens Miöen som sedan tillträdet september 2009 genomfört en rekonstruktion och omorganisering av bolaget, har meddelat styrelsen att han önskar avsluta sin anställning hos SCN den 31 december 2010.

Styrelsen och bolagets största aktieägare är mycket nöjda med det arbete Jens Miöen utfört för bolaget då han tagit det genom en omfattande rekonstruktion och ackordsuppgörelse samt bidragit till att bolaget kapitaliserats. Miöen har också genom de omorganisationer han genomfört tagit bolaget till en ny kostnadsnivå och SCN står därför väl rustat att genom offensiv marknadsbearbetning nå nya nivåer. Jens Miöen kommer att vara tillgänglig för den nya ledningen under 3 månader efter sin avgång.

Som tillförordnad verkställande direktör tillträder den 1 januari 2011 Fredrik Kjällander.

Anders Uddén, styrelsens ordförande, anders.udden@permobil.nu, +46 705 636 678

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av kliniskt testade och vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Immolina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på NGM MTF (www.ngm.se) under tickern ”SCN MTF”. För mer information, se www.scnutrition.com.