MIKAEL PERSBRANDT I NY ROLL SOM FRONTFIGUR FÖR IMMOLINA

(NGM:SCN MTF)

Scandinavian Clinical Nutrition (SCN) har inlett ett långsiktigt samarbete med skådespelaren Mikael Persbrandt. SCN arbetar med forskning, utveckling och försäljning av kliniskt testade och vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Samarbetet med Mikael Persbrandt innebär att Mikael går in som partner till SCN samt att han aktivt involveras i marknadsföringen av det immunstärkande kosttillskottet Immolina.

Det var tron på SCN:s affärsidé och ett intresse för entreprenörskap som fick Mikael Persbrandt att gå in som delägare i företaget. Med sitt engagemang i kosttillskottet Immolina uppmanar Mikael till att ta ansvar över sitt immunförsvar.

- Vår hektiska livsstil och faktorer som stress, prefabricerad mat och sömnbrist gör att vårt immunförsvar är föremål för stora påfrestningar. Globaliseringen och ett ökat resande gör att vi utsätts för fler virus och infektioner. Jag har tagit del av kliniska studier som visar att Immolina stärker vårt immunförsvar så att vi blir mer motståndskraftiga mot sjukdomar och därmed friskare, säger Mikael Persbrandt.

Dan Edwall, forskningschef på SCN, bekräftar Mikael Persbrandts beskrivning av Immolinas effekter.

- Immolina är en väl beprövad produkt. Immolina är den immunoaktiva komponenten i Spirulina som är ett väl studerat och kliniskt dokumenterat kosttillskott. I flertalet studier har det konstaterats att Immolina kraftigt aktiverar kroppens naturliga försvar, säger Dan Edwall.

SCN är mycket nöjda med samarbetet och räknar med att Mikael Persbrandt aktivt ska kunna bidra till att utveckla verksamheten positivt.

- Vi har haft en lång dialog med Mikael och det faktum att han också går in som partner borgar för ett långsiktigt och fruktbart samarbete. Som ett första steg kommer Mikael att involveras i marknadsföringen av vår immunförstärkande produkt Immolina. På sikt hoppas jag att han ska involveras i nya viktiga insatser, säger Jens Miöen VD SCN.

Jens Miöen, verkställande direktör, jm@scnutrition.com, +46 735 013 010

Dan Edwall, forskningschef, de@scnutrition.com, +46 70 798 80 89

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av kliniskt testade och vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom thin400, CUUR, Coldizin, Immolina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på NGM MTF (www.ngm.se) under tickern ”SCN MTF”. För mer information, se www.scnutrition.com.