NY CEO FÖR SCN

(NGM: SCN)

Styrelsen för Scandinavian Clinical Nutrition AB (SCN) utsåg den 19 december 2008 en ny CEO för bolaget. Styrelseledamoten Carsten Waern tar över efter Thomas Christensen, som lämnar bolaget på grund av ett nytt uppdrag.

”Thomas Christensen har gjort ett jättebra jobb som CEO för SCN, och vi är mycket tacksamma för det hårda arbete han har lett med att bygga upp en välfungerande arbetsstruktur och med att göra SCN till vad det är idag. Vi önskar honom all lycka i framtiden”, säger Ulf Söderberg, styrelseordförande för SCN.

Den nye CEO, Carsten Waern, är för närvarande styrelseledamot, men han har tidigare varit både styrelseordförande i bolaget och VD för SCN Denmark A/S, det danska bolaget som SCN förvärvade under 2007. Han har omfattande erfarenhet från nutritionsbranschen, och har både kontakter och kunskap som kommer att vara viktiga för SCN när bolaget fortsätter att expandera sin verksamhet.

Thomas Christensen avgår även från sin post som styrelseledamot i SCN med omedelbar verkan.

Carsten Waern, CEO, cw@scnutrition.com, +45 2090 8888

Ulf Söderberg, styrelseordförande, us@scnutrition.com, +46 708 13 22 81

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av kliniskt testade och vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Coldizin, Immulina, Membra7 och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på Oslo Axess (www.osloaxess.no) och NGM Equity (www.ngm.se) under tickern ”SCN”.