OFFENTLIGGÖRANDE AV EMISSIONSPROSPEKT I SCN

(NGM:SCN)

Den 12 maj 2008 beslutade extra bolagsstämma i Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) att genomföra en ökning av bolagets aktiekapital genom en nyemission med företrädesrätt för bolagets aktieägare. Det prospekt som beskriver villkoren för emissionen finns från och med dagens datum (den 20 maj 2008) tillgängligt för aktieägare och allmänhet. Emissionen är garanterad till 100 % av befintliga ägare och industriella investerare.

Prospektet kommer att distribueras till bolagets aktieägare med start den 26 maj 2008. Det finns även tillgängligt via bolagets webbplats www.scnutrition.com, och kan beställas hos bolaget på telefon +46 8 586 107 80. Vidare tillhandahålls prospektet på bolagets huvudkontor med adress Strandvägen 7A, 114 56 Stockholm, SWEDEN.

Nyemissionen genomförs enligt följande:

• För varje innehavd aktie per den 19 maj 2008 erhålls en (1) uniträtt

• Tolv (12) uniträtter ger rätt att teckna en (1) Unit

• En (1) Unit består av en (1) ny aktie à 10,00 SEK och ett (1) konvertibelt skuldebrev à nominellt värde 20,00 SEK. Ett (1) konvertibelt skuldebrev ger rätt att påkalla konvertering till en (1) ny aktie. Konverteringskursen ska vara 20,00 SEK

• Teckningskursen är 30,00 SEK per Unit

• Teckningstiden är 28 maj – 12 juni 2008

• Handel med uniträtter sker på NGM Equity och Oslo Axess 28 maj – 9 juni 2008

• Handel med BTU sker på NGM Equity från den 28 maj 2008 till dess att emissionen registreras hos Bolagsverket

• De konvertibla skuldebreven kommer att noteras på NGM Equity med beräknad handelsstart i slutet av juli 2008

Nyemissionen om cirka 37 MSEK är garanterad till 100 procent av ett konsortium bestående av Ulf Söderberg genom bolaget US i Ljungå Förvaltnings AB, Carsten Waern genom bolaget Pharmavie Consult AS, Escudeira AG, Handinter Gamma AG, Handinter Kappa AG, Kurt Schalling, TCAW Förvaltning AB, Creative Arts SA, JC & Associates AB och Hurricane Invest AS.

Glitnir Corporate Finance AB är rådgivare i emissionen.

Thomas Christensen, CFO, tc@scnutrition.com, +47 922 55 444

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Coldizin, Immulina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på Oslo Axess (www.osloaxess.no) och NGM Equity (www.ngm.se) under tickern ”SCN”.