OFFENTLIGGÖRANDE AV TILLÄGGSPROSPEKT FRÅN SCN

(NGM:SCN)

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) offentliggör härmed ett tilläggsprospekt, godkänt och registrerat av Finansinspektionen, som utgör ett tillägg till det prospekt som offentliggjordes, registrerades och godkändes av Finansinspektionen den 20 maj 2008.

Den 20 maj 2008 offentliggjorde SCN prospekt avseende emission av högst 1 232 560 aktier och 1 232 560 konvertibla skuldebrev med företrädesrätt till teckning för bolagets aktieägare (”Prospektet”). Prospektet godkändes och registrerades av Finansinspektionen samma dag.

Med anledning av att årsstämman i SCN den 22 maj 2008 valde en ny styrelse offentliggör bolaget idag, den 2 juni 2008, ett tillägg till prospektet (”Tilläggsprospektet”). Prospektet ska läsas tillsammans med detta Tilläggsprospekt, som finns som bilaga till detta pressmeddelande och även tillgängligt på bolagets hemsida www.scnutrition.com.

Detta Tilläggsprospekt har godkänts och registrerats av Finansinspektionen i enlighet med bestämmelserna i 2 kap. 34 §, lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. För det fall det finns diskrepans mellan detta Tilläggsprospekt och Prospektet eller andra dokument som införlivats genom hänvisning i Prospektet, ska detta Tilläggsprospekt äga företräde.

Investerare som har tecknat aktier och konvertibla skuldebrev i emissionen och som önskar ångra sin teckning med anledning av att detta Tilläggsprospekt har offentliggjorts måste återkalla sin anmälan eller sitt samtycke inom fem arbetsdagar från offentliggörandet av detta Tilläggsprospekt.

Thomas Christensen, CEO, tc@scnutrition.com, +47 922 55 444

Ulf Söderberg, styrelseordförande, us@scnutrition.com, +46 708 13 22 81

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Coldizin, Immulina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på Oslo Axess (www.osloaxess.no) och NGM Equity (www.ngm.se) under tickern ”SCN”.

(För prospekt se bifogad fil.)