SCN PLANERAR ATT SÄLJA YTTERLIGARE AKTIER I SCANDIVIR

(NGM:SCN)

Scandinavian Clinical Nutrition AB (SCN) har tidigare informerat marknaden om försäljning av delar av bolagets innehav i Scandivir AB för att stärka bolagets finansiella situation, bland annat i pressmeddelande från den 30 mars 2009. Med hänvisning till dagens artikel i norska Finansavisen vill SCN härmed precisera att bolaget planerar att sälja ytterligare delar eller hela sitt innehav i Scandivir, i enlighet med den tidigare kommunicerade strategin.

Hittills har försäljningen av Scandivir-aktier skett till en värdering av Scandivir om +/- 100 MSEK. SCN har goda anledningar att tro att även kommande transaktioner kan göras på ungefär samma nivå.

Jörn Erik Aas, styrelseordförande, jea@scnutrition.com, +47 924 99 360

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av kliniskt testade och vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Coldizin, Immulina, Membra7 och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på Oslo Axess (www.osloaxess.no) och NGM Equity (www.ngm.se) under tickern ”SCN”. För mer information, se www.scnutrition.com.