SCN STÄRKER RÖRELSEKAPITALET PGA ÖKAD EFTERFRÅGAN I USA

Scandinavian Clinical Nutrition stärker sitt rörelsekapital genom bankfinansiering på grund av ökad efterfrågan på den amerikanska marknaden.

SCN har enligt plan lanserat produkten CUUR på den amerikanska marknaden under 2007/2008. Produkten är nu på väg ut i de stora detaljhandelskedjorna, och finns även tillgänglig i hälsobutiker och apotek och genom direktmarknadsföring i radio och TV (Direct Response).

Under 2007 tecknade SCN flera viktiga internationella partneravtal för CUUR med ledande aktörer som Inverness Medical Innovations och Amway. Dessa är nu implementerade och resultaten börjar komma in.

”De satsningar vi har gjort på CUUR börjar nu ge resultat, och framför allt Direct Response ger bättre resultat än våra förväntningar”, säger Ulf Söderberg, CEO för SCN.

Thomas Christensen, CFO, tc@scnutrition.com, +47 922 55 444

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Coldizin, Immulina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på Oslo Axess (www.osloaxess.no) och NGM Equity (www.ngm.se) under tickern ”SCN”.