SCN TECKNAR EXKLUSIVT AVTAL FÖR COLDIZIN I FRANKRIKE

Scandinavian Clinical Nutrition (SCN) har ingått ett exklusivt distributionsavtal för Coldizin med Negma Laboratories, ett av Frankrikes främsta läkemedelsföretag.

“Jag är väldigt glad att SCN har ingått avtal med en partner som Negma Laboratories på den viktiga franska marknaden”, säger Thomas Christensen, CEO för SCN. ”Precis som SCN har Negma fokus på forskning och produkter med hög standard, och att de tar in Coldizin i sitt sortiment är ett tecken på produktens potential och kvalitet.”

Negma Laboratories är den fjärde största oberoende integrerade läkemedelsgruppen i Frankrike, med 120 miljoner EUR i omsättning 2006 och 600 anställda över hela landet. Coldizin kommer att säljas som kosttillskott under Negmas egna varumärke, och marknadsföras i hela landet genom deras starka försäljnings- och marknadsorganisation. Lanseringen planeras ske under fjärde kvartalet 2008.

”Det här är en fantastisk möjlighet för Coldizin”, säger Danilo Copiz, SCN’s VP of Sales som har förhandlat fram avtalet med Negma. ”Produkten är patentskyddad och har stark vetenskaplig dokumentation, och med Negmas erfarenhet av att sälja högkvalitativa produkter och deras heltäckande distribution är de en idealisk distributionspartner”.

Negma förvärvades nyligen av det indiska läkemedels- och biotechföretaget Wockhardt Limited för 195 miljoner EUR, vilket gör bolaget till en del av en global organisation med 6 000 anställda varav 1 500 är placerade i Europa.

Thomas Christensen, CEO, tc@scnutrition.com, +47 922 55 444

Danilo Copiz, VP of Sales, dc@scnutrition.com, +45 2090 8885

Scandinavian Clinical Nutrition i Sverige AB (publ) arbetar med forskning, utveckling och försäljning av vetenskapligt dokumenterade produkter inom kosttillskottsområdet (nutraceuticals). Bolaget bildades i början av 2006 och har en produktportfölj med ett flertal etablerade varumärken, såsom CUUR, Coldizin, Immulina och Ledactin. Spetskompetens och strategiska allianser inom både forskning och försäljning, i kombination med innovativa och vetenskapligt dokumenterade produkter, skapar förutsättningar för lönsam tillväxt både i Sverige och på bolagets exportmarknader. Bolagets aktier handlas på Oslo Axess (www.osloaxess.no) och NGM Equity (www.ngm.se) under tickern ”SCN”.