Nya grepp för ökad samverkan mellan bolagen och vården

Hur utvecklar vi Life Science vidare som ett av Sveriges främsta styrkeområden? Det berättar näringsminister Mikael Damberg vid ett besök på Medicon Village, tisdagen den 17 mars. Kom och var med i diskussionen om hur vi ökar innovationsmöjligheterna i mötet företag och offentlig sektor.

Medicon Village i samarbete med IKEM (Innovations- och kemiindustrierna i Sverige) bjuder in till ett möte som del av ett större initiativ – Life Science Stafetten. Initiativet går ut på att samla alla aktörer inom Life Science för bred samverkan med målet att stärka hela sektorn i Sverige.

Första stoppet i Life Science Stafetten äger rum den 17 mars på Medicon Village. Vid mötet i Lund är det samverkansaspekten  - och framförallt möjligheterna i interaktionen mellan företag och offentlig sektor (vården) – som diskuteras. Mötet inleds med att näringsminister Mikael Damberg berättar mer om regeringens planer för Life Science. Stefan Lövén har tidigare flaggat för att det nybildade Innovationsrådet inom en snar framtid kommer ta sin an områdena innovationsupphandling och Life Science.

De tre områdena som är primärt prioriterade i Life Science Stafetten är: samverkan, finansiering och innovationsförmåga Länk till info om Life Science-stafetten: http://www.ikem.se/vi-arbetar-med_1/life-science.

Länk till eventet den 17 mars: http://www.mediconvillage.se/sv/events/life-science-stafetten.

Media ombeds att kontakta anette.orheim@mediconvillage.se för anmälan eller frågor.