• Medicover/

Report this content

• I dag beslutade den extra bolagsstämman om att avnotera bolagets SDBs, noterade på Stockholmsbörsen.

• Aktieägare, motsvarande 92% av det totala aktiekapitalet och röster i bolaget, och 100% of aktieägare närvarande vid dagens extra bolagsstämma, röstade för styrelsens förslag om avnotering

• Sista handelsdag blir den 7 december 2006

Den extra bolagsstämman beslutade idag om att avnotera Medicovers svenska depåbevis (SDB), noterade på Stockholmsbörsen (tidigare O-listan). Aktieägare, motsvarande 92% (13,193,228 aktier) av det totala aktiekapitalet och röster i bolaget, och 100% of aktieägare närvarande vid dagens extra bolagsstämma, röstade för styrelsens förlsag vid extra bolagsstämman.

Den extra bolagsstämman beslutade också om att ge styrelsen rätt att fastställa den sista handelsdagen. Efter den extra bolagsstämman kom styrelsen överens med Stockholmsbörsen, genom ett saminitiativ, att sista hansdelsdag skulle bli 7 december 2006.

Under de nästkommande veckorna, kommer alla SDB innehavare att få information avseende processen om konvertering av SDBs till direkt registrerade aktier i Medicovers aktieägarregister.

Även om de direkt registrerade aktierna inte är föremål för någon handel på en officell marknadsplats, finns det inga restriktioner, enligt Luxemburgs lag eller bolagsordningen, att köpa eller sälja aktier i bolaget.

Medicover Holding S.A.
The Board of Directors