• Medimi AB/

Aalborgs kommun offentliggör rapport om värdet av Medimis (fd MedicPen) lösning Medimi®Smart. (korrigering av länk till rapport)

Rapporten, som gjorts av Life Science Innovation North Denmark (LSI) på uppdrag av Aalborgs kommun, konkluderar att Medimi®Smart ger ekonomiska fördelar samt ökar kvaliteten och säkerheten i medicinhanteringen.

Utvärderingen är gjord mellan augusti 2020 och mars 2021 och fokuserar på kvalitet, ekonomi och tillfredställelse hos användare och personal inom hemsjukvården i kommunen. Rapporten är baserad på en analys av 55 användare av Medimi®Smart, Medimi®Smart är en del av den s.k. TIM-lösningen. (Totallösning för Intelligent Medicinhantering).

Rapporten kan summeras i följande huvudpunkter:

• Hög tillfredsställelse hos patienterna när man tittar på säkerhet, trygghet och självständighet. 91 % av de tillfrågade användarna skulle rekommendera Medimi®Smart till en vän.
  • Medimi®Smart ökar kvaliteten på medicinhanteringen för patienten. Både säkerheten och följsamheten (hur väl patienten följer sitt recept) för lösningen är hög och ligger över 99 %.
  • Medimi®Smart ger ekonomiska fördelar i form av tidsbesparing och förbättrad effektivitet.

Hela rapporten kan läsas på: https://referater.aalborg.dk/usercontrols/AalborgKommune/Referater/Pdf.aspx?pdfnavn=22580666-25044771-1.pdf&type=bilag&pdfid=127869

Jan Andersson, Medimis VD kommenterar: ”Vi är mycket nöjda att en oberoende rapport så tydligt bekräftar vår värdeproposition och vilka fördelar vår lösning erbjuder. Rapportens omfattning, 55 patienter under 7 månader ger den mycket god trovärdighet och relevans. Rapporten kommer framgent att vara en central del av vår marknadsföring”

Jan Andersson, CEO/VD Medimi AB

jan.andersson@medicpen.com

Om Medimi (fd MedicPen)

Medimi utvecklar, tillverkar och säljer helhetslösningar som underlättar för patienter att sköta sin medicinering. Produkterna bygger på̊ MedicPens patenterade innovation om separat hantering av mediciner fram till doseringstillfället. Produkterna ligger i teknikens framkant och är utvecklade för integrering i IT-miljöer. Bolaget är noterat på̊ Spotlight Stockmarket och har sitt säte i Lund.