Finspångs kommun väljer Medimi®Smart. Implementering startar i slutet av mars 2021

Som tidigare kommunicerats tilldelades Telenta AB en snabbupphandling för system av läkemedelsrobot i Finspångs kommun den 3 mars 2021. Avtalsspärren på tilldelningen har nu gått ut och parterna har signerat avtalet.

Telentas erbjudande består av MedicPens lösning Medimi®Smart samt deras egen ”dygnet runt” support. Kontraktet omfattar minst tio patienter och löper över ett år. Implementeringen startar i slutet av mars 2021.

MedicPens VD Jan Andersson kommenterar: ”Mycket tillfredsställande att tilldelningen är klar och att kontraktet är underskrivet. Vi ser mycket framemot samarbetet och att implementera vår lösning in Finspång”

Jan Andersson

CEO/VD
jan.andersson@medicpen.com