Almedalen: MedicSolution lanserar MAX24 – en ultramobil modulplattform – civil sjukvårdskapacitet när och var behov uppstår

Report this content

MedicSolution, som erbjuder totalansvar för prefabricerade modulbyggnationer för sjukvård och forskning, lanserade nyligen beredskap som nytt affärsområde. Modulplattformen MAX24, en ultramobil modulplattform för civil vårdkapacitet när och var behov uppstår, är grunden i affärsområdet. Nu premiärvisas MAX24 utrustad som en operationsmodul, MAX24-OP, på Almedalen 25-28 juni.

– Robusta samhällen fungerar även vid kris, katastrofer eller krig. Att kunna säkerhetsställa en fungerande vårdkapacitet är efterfrågat nationellt och internationellt. Vid allvarliga händelser behöver vårdkedjan, och dess resurser anpassas utan att kvalitet och säkerhet åsidosätts. Vård kan även behöva utföras på alternativa platser. En lösning som uppfyller dessa krav på ett effektivt sätt efterfrågas idag, säger Jens Sjödahl, vd på MedicSolution.

MAX24 är en robust, flexibel och tillförlitlig modulplattform, tillverkad och lagerförd i Sverige. Den levereras när och var behov uppstår och kan transporteras på såväl lastbil som båt, tåg och flyg och MAX24 kan sättas i drift av en person. Enkel logistik och kort ledtid är avgörande när samhället påverkas av allvarliga händelser.

– Tack vare ett abonnemangsupplägg kan tillgången till rätt sjukvårdskapacitet vid allvarliga händelser garanteras. Ingen kapitalbindning, minimera överkapacitet i fastighetsbestånd när det inte behövs och undvik behov av lagerhållning. MedicSolution garanterar att det antal vårdmoduler och funktioner som är avtalade finns och levereras inom max 24 timmar om behov uppstår, säger Jens Sjödahl.

MAX24 kan vara helt självförsörjande och håller samma höga standard som platsbyggda vårdenheter.

Pressvisning på Almedalen:
VAD: Premiärvisning av MAX24-OP – civil sjukvårdskapacitet när och var behov uppstår
VAR: Almedalen, plats 247
NÄR: 25-28 juni, 2024.

För ackreditering:
Anders Ekhammar, COO på MedicSolution, anders.ekhammar@medicsolution.com alt. +46(0) 707-462 579

För mer information vänligen kontakta:
Anders Ekhammar, COO MedicSolution, anders.ekhammar@medicsolution.com alt. +46(0) 707-462 579
Jens Sjödahl, CEO MedicSolution, jens.sjodahl@medicsolution.com alt. +46 (0) 761-452 265

MedicSolution erbjuder totalansvar för prefabricerade modulbyggnationer för sjukvård och forskning. Bolagets produktion av samtliga produkter sker i Sverige, så även lagerhållningen. Bolaget fokuserar på tre affärsområden: Sjukvård, forskning, beredskap samt tjänster inom dessa affärsområden.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Robusta samhällen fungerar även vid kris, katastrofer eller krig. Att kunna säkerhetsställa en fungerande vårdkapacitet är efterfrågat nationellt och internationellt. Vid allvarliga händelser behöver vårdkedjan, och dess resurser anpassas utan att kvalitet och säkerhet åsidosätts. Vård kan även behöva utföras på alternativa platser. En lösning som uppfyller dessa krav på ett effektivt sätt efterfrågas idag.
Jens Sjödahl, vd på MedicSolution
Tack vare ett abonnemangsupplägg kan tillgången till rätt sjukvårdskapacitet vid allvarliga händelser garanteras. Ingen kapitalbindning, minimera överkapacitet i fastighetsbestånd när det inte behövs och undvik behov av lagerhållning. MedicSolution garanterar att det antal vårdmoduler och funktioner som är avtalade finns och levereras inom max 24 timmar om behov uppstår.
Jens Sjödahl