Mediekompaniet blir FN-partner

Report this content

Mediekompaniets Anders Sjösten tar plats i styrelsen för insamlingsstiftelsen FN-fonden och blir därmed ledande företagspartner till Svenska FN-förbundet.

Mediekompaniet blir under februari 2012 FN-partner och medlem i insamlingsstiftelsen FN-fonden som är Svenska FN-förbundets forum för samverkan med det privata näringslivet.

– På Mediekompaniet vill vi påverka samhället där vi bor och agerar på ett positivt sätt. Vi gör det genom att ha en bra personalpolitik, ta hänsyn till miljön och engagera oss i branschfrågor. Men det är inte bara i vårt närområde som det behövs hjälp. Vi har valt att engagera oss i Svenska FN-förbundet eftersom de delar våra värderingar och verkligen gör en skillnad för utsatta människor, säger Anders Sjösten, VD Mediekompaniet.

– Svenska FN-förbundet vill samla företag som delar våra värderingar och tar ett aktivt ansvar för en bättre värld. Vi är mycket glada över att kunna välkomna Mediekompaniet som ny FN-partner, säger Linda Nordin Thorslund, generalsekreterare i Svenska FN-förbundet.

Mediekompaniets Anders Sjösten blir styrelseledamot i FN-fonden. Utöver detta kommer Mediekompaniet att bistå Svenska FN-förbundet med ekonomiskt stöd och medieexponering i samband med insamling till de olika projekten.

För ytterligare information kontakta

Anders Sjösten, VD Mediekompaniet, tel 08-545 199 01, e-post anders.sjosten@mediekompaniet.com

Richard Peyron, kommunikationschef Mediekompaniet, tel 0708-52 01 11, e-post richard.peyron@mediekompaniet.com

Linda Nordin Thorslund, generalsekreterare Svenska FN-förbundet, telefon 070-757 22 77, e-post linda.nordin.thorslund@fn.se