Medimi offentliggör tilläggsprospekt

Styrelsen i Medimi AB (publ) ("Medimi" eller "Bolaget") har upprättat ett tillägg (”Tilläggsprospektet”) till det sekundäremissionsprospekt som godkändes och registrerades av Finansinspektionen samt offentliggjordes den 27 september 2024 (”Prospektet”) med anledning av en företrädesemission av units (”Företrädesemissionen”). Tilläggsprospektet har i dag godkänts av Finansinspektionen och har publicerats på Bolagets hemsida samt i andra kanaler.

Tilläggsprospektet har upprättats med anledning av att Medimi, den 2 oktober 2024, genom pressmeddelande offentliggjorde att Bolaget tecknat en avsiktsförklaring avseende förvärv av norska MedThings AS. Pressmeddelandet finns tillgängligt på Bolagets webbplats (www.medimiab.com/for-investerare/pressmeddelande/).

Investerare som före offentliggörandet av Tilläggsprospektet har gjort anmälan eller på annat sätt samtyckt till teckning av units i Företrädesemissionen har enligt artikel 23.2 i Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2017/1129 rätt att återkalla sin anmälan inom två arbetsdagar från offentliggörandet av Tilläggsprospektet, det vill säga senast den 15 oktober 2024. Återkallelse ska ske via e-post till info@medimiab.com. Investerare som anmält sig för teckning av units i Företrädesemissionen genom förvaltare ska kontakta sin förvaltare gällande återkallelse. Anmälan som inte återkallats kommer att förbli bindande och investerare som önskar kvarstå vid sin teckning av units i Företrädesemissionen behöver inte vidta några åtgärder. För fullständiga villkor och övrig information om Företrädesemissionen hänvisas till Prospektet.

Tilläggsprospektet som idag, den 11 oktober 2024, har godkänts av Finansinspektionen utgör en del av, och ska läsas tillsammans med, Prospektet. Prospektet och Tilläggsprospektet finns tillgängliga på Bolagets webbplats (www.medimiab.com) samt Corpura Fondkommissions webbplats (www.corpura.se). Tilläggsprospektet kommer även att finnas tillgängligt på Finansinspektionens webbplats (www.fi.se). För fullständiga villkor och övrig information om Företrädesemissionen hänvisas till Prospektet.

Rådgivare

Corpura Fondkommission AB, www.corpura.se, är finansiell rådgivare och Advokatfirman Lindahl KB är legal rådgivare i samband med Företrädesemissionen.

Mail

Mobil +46 (0)76 117 97 93