Medimi tilldelas digitaliseringscheck för att vidareutveckla Medimi®Smart

Medimi AB (publ) har erhållit en digitaliseringscheck på 250 000 kronor från Almi och Tillväxtverket för att ytterligare förbättra och anpassa Medimi®Smart efter marknadens behov.

”Digitaliseringschecken är ett viktigt stöd och hjälper oss att fortsätta investera i vår lösning. Med ökade kravställningar vid upphandlingar om säker inloggning vill vi säkerställa att Medimi®Smart är anpassad för de senaste autentiseringsmetoderna och teknologin på marknaden”, säger Johan Wiesel, vd på Medimi.

Medimis projekt, som även innebär en egen investering på 205 000 kronor, syftar till att vidareutveckla enklare och säkrare upplåsningsmetoder för Medimi®Smart. Vid drift är Medimi®Smart en låst enhet som enbart ska kunna öppnas i begränsad omfattning och med rätt behörighet.

Medimis strävar efter att förenkla medicinhanteringen i varje steg. Bolaget ser stora möjligheter att använda ny teknologi på marknaden med engångskoder och två-stegsverifiering för att rätt användare, med rätt behörighet enklare och med ökad säkerhet ska kunna låsa upp Medimi®Smart vid hembesök hos patienten.

mail johan.wiesel@medimiab.com