Innovativ undersökningskjol skyddar patientens integritet

Report this content

MeCovers har tagit fram en innovativ undersökningskjol som möjliggör att integriteten kan upprätthållas vid flera olika typer av undersökningar. Kjolen har många olika användningsområden framförallt vid urologiska och gynekologiska undersökningar såväl som vid koloskopi. Oavsett var den används är syftet att öka trygghetskänslan hos patienter som är i utsatta situationer.

- MeCovers är ett företag som delar våra värderingar och har en produkt som är unik i sitt slag, det ligger helt i linje med våra kärnvärderingar, att ha patienten och människan i fokus och att vi på Mediplast finns till för att förbättra sjukvården genom att leverera kunskap och innovativa produkter. Det gör det här samarbetet extra roligt, samtidigt som vi har möjlighet att nå ut med denna innovativa produkt till alla våra kunder i Norden, Europa och Australien säger Johan Bongstorp CEO på Mediplast AB.

- Undersökningskjolen är framtagen då vi upplevde att det fanns ett stort behov av den framförallt för kvinnor som behöver genomgå gynekologiska undersökningar men det är fantastiskt roligt att den har fått ett större användningsområde än så. Mediplast AB är ett företag som har ett stort kundnätverk och möjliggör att vår produkt kommer att kunna nå ut till fler av världens 4 miljarder kvinnor, det känns kittlande säger Karin Vangstad, CEO på MeCovers AB.

Läs mer om produkten och företaget på
www.mecovers.com Länk för pressbilder: https://we.tl/t-qSC9Sjg2Uu

För mer information, kontakta:
Karin Vangstad, CEO MeCovers AB +46 70-649 28 56
Johan Bongstorp, CEO Mediplast AB +46 70-298 68 61
Alexandra Granberg, International Product Manager, Mediplast AB +46 73-733 00 37