• Medirox/

Ahead Global Investment Ltd offentliggör slutligt utfall i budpliktsbudet på MediRox AB (publ) - avnotering av bolaget initierad

Report this content

Ahead Global Investment Ltd (“Ahead Global”) offentliggjorde den 23 september 2016 ett offentligt kontant budpliktsbud om 13,00 SEK per aktie (oavsett serie) till samtliga aktieägare till MediRox AB (publ) (”MediRox” eller ”Bolaget”) om att sälja alla aktier i Bolaget till Ahead Global (”Budpliktsbudet”). Den 28 november 2016 offentliggjorde Ahead Global en höjning av vederlaget i Budpliktsbudet till 14,00 SEK per aktie (oavsett serie) samt förlängning av acceptperioden till och med den 12 december 2016.

Under acceptperioden har 1,148,180 A-aktier och 2,129,663 B-aktier, vilket totalt uppgår 3 277 813 aktier, lämnats in under Budpliktsbudet, motsvarande 45,9 procent av det totala antalet röster och 55,2 procent av det totala antalet aktier i MediRox. Efter acceptperiodens utgång den 12 december 2016 innehar Ahead Global, tillsammans med de aktier som Ahead Global innehade innan offentliggörandet av Budpliktsbudet samt aktier som förvärvats utanför marknaden, till totalt 5 618 741 aktier i MediRox, innefattande 2 549 475 A-aktier och 3 069 266 B-aktier, motsvarande totalt 94,7 procent av aktiekapitalet och 95,9 procent av rösterna i MediRox.

Utbetalning av likvid kommer att påbörjas den 16 december 2016 för samtliga som accepterat Budpliktsbudet.

Ahead Global bedömer att det inte längre föreligger förutsättningar för en ändamålsenlig handel för MediRox aktier på AktieTorget. Denna information har lämnats till styrelsen i MediRox som igår, den 14 december 2016, har beslutat att avnotera MediRox från Aktietorget. Detta har offentliggjorts idag av MediRox genom separat pressmeddelande.

Under första kvartalet 2017 avser Ahead Global även att initiera en tvångsinlösenprocess avseende resterande A- och B-aktier i MediRox.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Bill Tunbrant
E-post: bill.tunbrant@aheadglobal.se

För ytterligare information se även: www.aheadglobal.se

Detta pressmeddelande publicerades den 15 december 2016 ca 08:30 (CET).

Restriktioner

Budpliktsbudet riktar sig inte till personer vars deltagande förutsätter att ytterligare erbjudandehandling upprättas eller registrering sker eller att någon annan åtgärd företas utöver vad som krävs enligt svenska lagar och regler.

Detta pressmeddelande och annan dokumentation hänförlig till Budpliktsbudet kommer inte att distribueras och får inte postas eller på annat sätt distribueras eller sändas in i något land där detta skulle förutsätta att några sådana ytterligare åtgärder företas eller där detta skulle strida mot lagar eller regler i det landet. Ahead Global kommer inte att tillåta eller godkänna någon sådan distribution. Om någon söker acceptera Budpliktsbudet som ett resultat av att direkt eller indirekt ha överträtt dessa restriktioner så kan accepten komma att lämnas utan avseende.

Budpliktsbudet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i Australien Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA eller i eller till någon annan jurisdiktion där ett erbjudande enligt lagar och förordningar i sådan relevant jurisdiktion skulle vara förbjudet enligt tillämplig lag eller genom post, något kommunikationsmedel som används vid nationell eller internationell handel eller vid någon nationell börs eller handelsplats eller genom något annat kommunikationsmedel (varmed förstås bland annat telefax, e-post, telex, telefon och Internet) i Australien Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA eller i eller till någon annan jurisdiktion där ett erbjudande enligt lagar och förordningar i sådan relevant jurisdiktion skulle vara förbjudet enligt tillämplig lag, och Budpliktsbudet kan inte accepteras på något sådant sätt eller med något sådant kommunikationsmedel i eller från någon av ovan nämnda jurisdiktioner. Varken detta pressmeddelande eller annan dokumentation hänförlig till Budplitsbudet kommer att få sändas, postas eller spridas på annat sätt i eller till Australien Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA eller i eller till någon annan jurisdiktion där ett erbjudande enligt lagar och förordningar i sådan relevant jurisdiktion skulle vara förbjudet enligt tillämplig lag.

Ahead Global kommer inte att leverera någon likvid eller vederlag under Budpliktsbudet för överföring till Australien Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA.

Detta pressmeddelande skickas inte, och får inte skickas, till aktieägare med registrerade adresser i Australien Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA. Banker, fondkommissionärer och andra institutioner som innehar förvaltarregistrerade aktier för personer i USA, Australien Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika får inte vidarebefordra detta pressmeddelande, eller andra till Budpliktsbudet relaterade dokument, till sådana personer.

Information i detta pressmeddelande som rör framtida förhållanden eller omständigheter, inklusive information om framtida resultat, tillväxt och andra utvecklingsprognoser samt effekter av Budpliktsbudet, utgör framtidsinriktad information. Sådan information kan exempelvis kännetecknas av att den innehåller orden ”bedöms”, ”avses”, ”förväntas”, ”tros”, eller liknande uttryck. Framtidsinriktad information är föremål för risker och osäkerhetsmoment eftersom den avser förhållanden och är beroende av omständigheter som inträffar i framtiden. Framtida förhållanden kan avsevärt komma att avvika från vad som uttryckts eller antytts i den framtidsinriktade informationen på grund av många faktorer, vilka i stor utsträckning ligger utom Ahead Globals kontroll. All sådan framtidsinriktad information gäller endast för den dag den förmedlas och Ahead Global har ingen skyldighet (och åtar sig ingen sådan skyldighet) att uppdatera eller revidera någon sådan information på grund av ny information, framtida händelser eller liknande, förutom i enlighet med gällande lagar och bestämmelser.