AstraZenecas dentalverksamhet i Italien tas över av amerikanska Dentsply International I ett pressmeddelande den 19 januari från AstraZeneca, nuvarande distributör av Carisolv i Italien, meddelades att Dentsply International övertar försäljningen av lokalbedövning för tandvård på samtliga marknader. En konsekvens av detta är att hela AstraZenecas italienska dentalverksamhet övertas av Dentsplys italienska dotterbolag. Dentsply anses vara världsledande vad gäller utveckling, tillverkning och marknadsföring av material och produkter för tandvården. Företagets dentalprodukter distribueras i över 100 länder under några av branschens starkaste varumärken. MediTeam har informerats att marknadsutvecklingen av Carisolv i Italien fortsätter enligt plan. För ytterligare information kontakta: Annette Ravenshorst Claes Holmberg Informationschef VD Tel. 031-336 91 21 Tel. 031-336 91 01 Mobiltel. 0709-72 62 86 Mobiltel. 0708-254547 MediTeam är ett svenskt dentalbolag som internationellt marknadsför nya behandlingsmetoder baserade på odontologisk forskning. För närvarande utvecklar och marknadsför MediTeam Carisolv - en metod för vävnadsbevarande kariesborttagning med ett minimum av smärta och trauma för patienten. www.mediteam.com MediTeam Dental AB (publ). Göteborgsvägen 74. 433 63 Sävedalen. Tel. 031-336 91 00. Fax 031-336 91 91. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/23/20010123BIT00730/bit0002.pdf