Ordinarie bolagsstämma i MediTeam

Ordinarie bolagsstämma i MediTeam Vid ordinarie bolagsstämma i MediTeam Dental AB den 24 april 2001 fattades följande beslut: - Balansräkningen och resultaträkningen fastställdes. - Styrelsen och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet. - Sverker Toreskog valdes till ny styrelseledamot. Omval skedde av Leif Ek, Rolf Bornstein, Christer Hedward, Claes Holmberg, Jan Thorell och Jan Danielson. - Auktoriserade revisorn Anders Windt från Ernst & Young valdes till ordinarie revisor för en mandatperiod om fyra år. Sedan ordinarie bolagsstämma 1999 innehar auktoriserade revisorn Anders Wiger uppdrag som ordinarie revisor för en mandatperiod om fyra år. - Bolagsstämman beslutade anta ett optionsprogram som innebär att koncernens nuvarande och framtida anställda tilldelas köpoptioner, vilka berättigar innehavaren att förvärva aktier i bolaget. Lösenpriset för optionerna skall i allt väsentligt motsvara marknadsvärdet på bolagets aktie vid tidpunkten för utställandet av optionerna och dessa skall kunna utnyttjas tidigast ett år och senast fem år från tidpunkten för utställandet under förutsättning att optionsinnehavaren vid utnyttjandet fortfarande är anställd i koncernen. Optionsprogrammet skall omfatta sammanlagt högst 350 000 optioner, varvid bolagets verkställande direktör skall kunna tilldelas högst 20 000 optioner samt övriga medarbetare högst 10 000 optioner vardera. - Bolagsstämman beslutade bemyndiga styrelsen att besluta om emission av skuldförbindelser förenade med sammanlagt högst 465 500 avskiljbara optionsrätter som vardera berättigar till nyteckning av en aktie i bolaget. Rätt att teckna skuldförbindelser skall, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tillkomma helägt dotterbolag inom koncernen. Göteborg den 25 april 2001 Claes Holmberg För ytterligare information kontakta: Annette Ravenshorst Claes Holmberg Informationschef, MediTeam VD, MediTeam Tel. 031-336 91 21 Tel. 031-336 91 01 Mobiltel. 0709-72 62 86 Mobiltel. 0708-254547 annette.ravenshorst@mediteam.com claes.holmberg@mediteam.com MediTeam är ett svenskt dentalbolag som internationellt marknadsför nya behandlingsmetoder baserade på odontologisk forskning. För närvarande utvecklar och marknadsför MediTeam Carisolvtm - en metod för vävnadsbevarande kariesborttagning med ett minimum av smärta och trauma för patienten. www.mediteam.com MediTeam Dental AB (publ). Göteborgsvägen 74. 433 63 Sävedalen. Tel. 031-336 91 00. Fax 031-336 91 91. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/25/20010425BIT00250/bit0001.pdf