Aktieägarna i Meditelligence AB (publ)

Aktieägarna i Meditelligence AB (publ) kallas härmed till extra bolagsstämma tisdagen den 12 mars 2002 kl. 15.00 i Göteborg, Andra Långgatan 19. Rätt att deltaga För att få deltaga i bolagsstämman måste aktieägare dels vara registrerade i den av VPC AB förda aktieboken i god tid före den 1 mars 2002, dels anmäla sitt deltagande till bolaget, 031-723 20 16, fax nr 031-723 20 41 eller e-post ronny.nilsson@meditelligence.se senast onsdagen den 7 mars 2002 kl. 16.00. Aktieägare, som låtit förvaltarregistrera sina aktier genom banks notariatavdelning eller annan förvaltare, måste i god tid före den 1 mars 2002 tillfälligt hos VPC AB inregistrera aktierna i eget namn för att ha rätt att deltaga i stämman. Förslag till dagordning 1. Stämmans öppnande, val av ordförande 2. Upprättande och godkännande av röstlängd 3. Godkännande av dagordning 4. Val av justeringsmän 5. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad 6. Styrelsens förslag till bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om nyemission eller nyemission med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. 7. Styrelsens förslag till bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om emission av förlagslån och eller konvertibelt förlagslån med eller utan avskiljbara optionsrätter till nyteckning av aktier med eller utan aktieägarnas företrädesrätt. 8. Övriga frågor 9. Stämmans avslutande Bemyndigande (punkt 6) Styrelsens förslag innebär i huvudsak att bolagsstämman fattar beslut om bemyndigande för styrelsen att intill nästa ordinarie bolagsstämma vid ett eller flera tillfällen fatta beslut om ökning av bolagets aktiekapital genom emission av sammanlagt högst 1.500.000 nya aktier, varvid bolaget aktiekapital, som idag uppgår till 10.170.028 kan komma att öka med högst 3.000.000 kr. Avvikelse skall kunna ske från aktieägarnas företrädesrätt. Betalning för tecknade aktier skall kunna ske genom kontanter, apport eller kvittning. Bemyndigande (punkt 7) Styrelsens förslag innebär i huvudsak att bolagsstämman fattar beslut om bemyndigande för styrelsen att intill nästa ordinarie bolagsstämma vid ett eller flera tillfällen fatta beslut om emission av antingen förlagslån med avskiljbara optionsrätter och/eller konvertibelt förlagslån med rätt till nyteckning av högst 1.500.000 aktier. Avvikelse skall kunna ske från aktieägarnas företrädesrätt. Betalning för tecknade förlagslån med avskiljbara optionsrätter och konvertibelt förlagslån skall kunna ske genom kontanter, apport eller kvittning. Styrelsens fullständiga förslag till beslut om bemyndiganden samt de handlingar som föreskrivs i 4 kap 4 § aktiebolagslagen kommer från och med den 5 mars 2002 att hållas tillgängliga för aktieägarna på bolagets kontor på ovan angivna adress. Kopia av nämnda handlingar kommer även att sändas till de aktieägare som begär det och uppger sin postadress. Göteborg i februari 2002 Meditelligence AB (publ) Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/22/20020222BIT00840/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/22/20020222BIT00840/bit0001.pdf