Meditelligence får ytterligare order med pocketpharma

MEDITELLIGENCE FÅR YTTERLIGARE ORDER MED POCKETPHARMA Göteborg 8 juli 2002 Meditelligence har fått sin 3:dje tilläggsorder från Pharmacia Consumer Healthcare i Helsingborg, på sitt system PocketPharma. PocketPharma är ett mobilt system som används för läkemedelsprövningar. - "För Meditelligence är de frekventa återköpen den bästa bekräftelsen vi kan få från våra kunder, detta gäller såväl produktkvalitet som vår förmåga att genomföra leveranser. En hög kundlojalitet baseras på vår nära och långsiktiga samarbete med våra kunder och är en förutsättning för en global spridning inom våra kunders organisation" kommenterar Jan Furuvald, VD i Meditelligence AB. "Vår pågående internationella etablering visar goda framsteg, och får genom detta ytterligare stöd från en väl fungerande hemmamarknad" PocketPharma är ett mobilt system för kliniska läkemedelsprövningar anpassad för handdatorer. PocketPharma förenklar och effektiviserar datahanteringen. Genom dess mobilitet kan säkerhet och kvalitet höjas, genom att uppgifter som skall registreras under en läkemedelsprövning fylls i när de är aktuella och ej som i många fall dokumenteras i efterhand. Patienterna som har använt PocketPharma är mycket positiva och anger att det är enkelt att lära sig systemet och lätt att besvara de uppgifter som efterfrågas. Övergången från pappersbaserade läkemedelsprövningar till elektroniskt baserade system, är en av de viktigaste förändringsprocesser som för närvarande pågår inom läkemedelsindustrin. Meditelligence AB är ett medicinskt tekniskt bolag som utvecklar, marknadsför och säljer kvalificerade produkter till den internationella läkemedelsindustrin. För ytterligare information se www.meditelligence.se eller kontakta : Jan Furuvald VD, Meditelligence AB Tel: 031-723 20 40 Fax: 031-723 20 41 Mobil: 0705-70 52 38 E-post: jan.furuvald@meditelligence.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00690/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/08/20020708BIT00690/wkr0002.pdf