Meditelligence nyemission avslutad

MEDITELLIGENCE NYEMISSION AVSLUTAD Meditelligence, som utvecklar och marknadsför mobil medicinsk teknik för hälso- och sjukvårdssektorn samt läkemedelsindustrin, har genomfört en nyemission med företrädesrätt för de existerande ägarna. För de fall samtliga aktier inte tecknades med företrädesrätt har teckning kunnat ske av allmänheten och anställda i Meditelligence- koncernen. Nyemissionen uppgick till högst 920.065 aktier och teckningskursen uppgick till 15 kronor per aktie. Nyemissionen har genomförts under ledning av Crédit Agricole Indosuez Cheuvreux Nordic AB. Totalt tecknades 684.689 aktier, vilket motsvarar 74,42 procent av det möjliga antalet nytecknade aktier. Emissionen tillförde Meditelligence 10,3 Mkr före avdrag för emissionskostnader. De tillförda medlen ska framförallt användas till att finansiera den fortsatta marknadsexpansionen för bolagets tre affärsområden PocketAid, PocketPharma och MediPal. För ytterligare information, kontakta; Jan Furuvald, VD Meditelligence AB Tel: 031-723 20 40 Mobil: 070-570 52 38 Meditelligence utvecklar och marknadsför avancerade programvarusystem som förenar människa och teknik, hälso- och sjukvård samt läkemedelsindustrin. Meditelligence programvaror samlar in, sammanställer och analyserar information via mobila enheter som t ex handdatorer. Verksamheten bedrivs från huvudkontoret i Göteborg samt kontoren i Stockholm och Malmö. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010420BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/04/20/20010420BIT00900/bit0001.pdf