Redeye: Medivir - Birinapant enters a new indication

The investigator-led study in patients with HSNCC has enrolled the first patient. In the study, birinapant is being evaluated in combination with radiation therapy. We estimate peak sales potential in this setting of about USD 300m with an LOA of 6%. The HSNCC indication adds SEK 1 to our valuation of Medivir, which is being raised to SEK 34.

Read more and download the research update: http://bit.ly/2IGrXu6

Start following companies at Redeye to receive the latest equity research within Life Science and Technology.

This is a press release from Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/

Medivir utvecklar innovativa läkemedel med fokus på cancersjukdomar där de medicinska behoven är stora. Företaget satsar på indikationsområden där tillgängliga behandlingsmetoder är begränsade eller saknas och det finns stora möjligheter att erbjuda betydande förbättringar till patienterna. Samarbeten och partnerskap är en viktig del av Medivirs affärsmodell och läkemedelsutvecklingen såväl som kommersialiseringen bedrivs antingen i egen regi eller i partnerskap. Medivirs aktie (ticker: MVIR) är noterad på Nasdaq Stockholms lista för små bolag (Small Cap). www.medivir.com.