MEDS förlanserar världens ledande varumärke för multivitaminer exklusivt

​​

Onlineapoteket MEDS har gjort sig kända för ett brett och unikt produktutbud, snabba leveranser och hög servicenivå. Nu breddar man sortimentet ytterligare när man som enda aktör på den svenska marknaden börjar sälja multivitamin-varumärket Centrum som ägs av Haleon (tidigare GSK Consumer Healthcare).

– Vi är väldigt glada att Haleon har valt MEDS som samarbetspartner när de nu går in på den svenska marknaden med Centrums produkter. Kosttillskott är en viktig kategori för oss och med deras produktutbud kan vi verkligen erbjuda våra kunder det ledande sortimentet, säger Björn Thorngren, VD på MEDS.

Centrum är ett globalt varumärke som utvecklats med över 40 års forskning och erfarenhet inom näringslära. De erbjuder en serie av olika kosttillskott och finns i över 65 länder. Centrum är världens största varumärke för multivitaminer och i sortimentet finns kosttillskott framtagna specifikt för män, kvinnor och barn. Sedan den 20 november finns deras produkter tillgängliga på MEDS.se.

MEDS Insights möjliggör ett strategiskt test and learn samarbete

En viktig del i samarbetet kring förlanseringen är onlineapotekets eget insiktsverktyg MEDS Insights som möjliggör att Centrum nästan i realtid kan följa lanseringen. Det ger möjlighet att arbeta med löpande tester och uppföljning samt hitta insikter kring hur man som nytt varumärke på den svenska marknaden bör positionera sig.

"Vår ambition är att bli störst i Sverige inom multivitaminer och med MEDS som en stark test and learn partner har vi goda förutsättningar för att få viktiga lärdomar baserat på data. Tillgången till MEDS Insights ger oss värdefulla insikter när vi nu går in på den svenska marknaden med höga målsättningar, säger Anja Schwarz på Haleon."

Om Haleon

Haleon är en global ledare inom konsumenthälsa. Det nya bolaget har en stark produktportfölj med populära varumärken som bland annat inkluderar Alvedon, Sensodyne, Voltaren, parodontax, Nicotinell, Otrivin och nu Centrum i Sverige – produkter som är betrodda av både konsumenter och experter inom vården. Globalt har Haleon omkring 22 000 anställda på ca 170 marknader. Haleons syfte är att leverera bättre vardagshälsa som bidrar till ökat välmående.

Sofia Söderqvist
Chief Commercial Officer