Apotekskedjan Medstop lanserar egna hårvårds- och solskyddsprodukter

Report this content

Apotekskedjan Medstop fortsätter att satsa på sitt sortiment av egna märkesvaror. Nu lanseras såväl solskydd som hårvård under egna märket Medstop Swiss Pharmacy. Precis som med den tidigare lanserade hudvårdsserien med samma namn är produkterna utvecklade och testade av hud- och hårvårdsexpertis i Schweiz.

Medstop var inte bara först ut med att öppna privata apotek i Sverige (första apoteket slog upp portarna den 17 januari 2010), utan var också tidiga med egna märkesvaror. Hudvårdsserien Medstop Swiss Pharmacy presenterades i april förra året, och har blivit en försäljningsframgång. I vår har Medstop även lanserat kosttillskott och vitaminer under eget namn.
  Nu i vår fortsätter utrymmet för egna märkesvaror att växa på apotekens hyllor. Nyheterna är hårvårdsserie Medstop Swiss Pharmacy Daily och solskyddsserien Medstop Swiss Pharmacy Sun Care.
  Det innebär att Medstop nu har cirka 70 egna produkter som säljs på apotekskedjans 64 apotek i landet. För Medstop har det varit en avsiktlig och medveten satsning att lansera egna produkter för egenvård.
  – För oss är det viktigt att skapa ett sortiment av hög kvalitet som vi och våra kunder kan känna sig trygga med, och som de bara kan köpa på våra apotek, säger Fredrik Söderberg, VD för Medstop.
  Medstop Swiss Pharmacy Daily Care Schampo och Balsam är sex hårvårdsprodukter som är dermatologiskt testade och utvecklade i samarbete med schweiziska hårvårdsexperter, och innehåller vårdande provitamin B5. Finns i tre varianter: Normalt hår, Färgat/behandlat hår, Oparfymerad (normalt hår).
  Medstop Swiss Pharmacy Sun Care består av totalt nio vårdande och skyddande solprodukter, behovsanpassade för vuxna och barn som nu lanseras på alla Medstops apotek: Solcreme, sollotion, solspray, solstift, Efter sollotion och Brun utan sol. Samtliga solskyddsprodukter är parfymfria.

För mer information, kontakta:
Fredrik Söderberg, VD Medstop, 0704-47 57 01, 08-120 45 701
E-post: fredrik.soderberg@medstop.se
Se även vår hemsida www.medstop.se

För högupplösta produktbilder, var vänlig kontakta:
Camilla Lidén, Welcom, 0706-18 74 21
E-post: camilla@welcom.se

Medstop AB är en ny apotekskedja där gedigen erfarenhet av den svenska apoteksbranschen går hand i hand med nytänkande och kundfokus. Med start 17 januari 2010 tog Medstop successivt över 62 apotek i de tre tillväxtregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Flera nyckelpersoner i Medstops ledning och styrelse har tidigare haft ledande befattningar inom Apoteket AB. Segulah IV L.P. är majoritetsägare i Medstop. Ledning, grundare och externa styrelseledamöter äger upp till 10 %.

Taggar: