Apotekskedjan Medstop öppnar ett fjärde apotek i Malmö

– En spännande del av Malmö att öppna apotek i. Ett stenkast från MAS och en relativt ung boendegrupp som får ett lokalt receptapotek med bra öppettider, säger Fredrik Söderberg, VD Medstop.

Apotekskedjan Medstop öppnade igår sitt 63:e apotek i Sverige och det fjärde i Malmö. Apoteket på Södervärn ligger på Ahlmansgatan. Lokalen har renoverats och ställts i ordning efter alla tänkbara krav på ett modernt apotek under hösten och igår var det invigning.
  – I Södra Innerstaden och på Södervärn bor den relativt unga populationen till stor del i småhushåll. Närheten till MAS och Tandläkarhögskolan innebär att vi också kommer ha stora strömmar från vården. Många olika behov ska tillgodoses, men det är en utmaning vi gillar och som stämmer bra med vad vi förutsatt oss att vara duktiga på, säger Fredrik Söderberg.
  Det innebär bland annat att Medstop profilerar sig som ett riktigt receptapotek, med fullt sortiment av läkemedel och en recepthantering av högsta kvalitet. Och att varje apotek är lokalt anpassat:
  – Vi har som ambition att vara ett lokalt apotek, där varje butik anpassas efter den omgivande miljön, de boende och hur livet i området i övrigt ser ut, säger Fredrik Söderberg. Apoteket kommer att ha öppet från 9 på morgonen till 19 under vardagar och mellan 9-16 på lördagar.
  Medstop har sedan tidigare apotek Kronprinsen på Regementsgatan, apotek Ellenbogen på Anna Lindhs gata och apotek Kronan på Stora Nygatan. Alla Medstopapotek bär samma grundvision och är samtliga fullserviceapotek, alltså med
bredast möjliga sortiment på receptbelagda läkemedel.

Fredrik Söderberg, VD Medstop
Telefon: 0704-47 57 01, E-post: fredrik.soderberg@medstop.se