Medstop apoteket Leoparden nyöppnar: Blir Stockholms modernaste apotek

Medstop apoteket Leoparden på Sveavägen öppnar på torsdag i helt ny skepnad:
– Bättre service, utökade öppettider och större sortiment är grunden för stadens modernaste apotek, säger Fredrik Söderberg, VD Medstop.

Apotekskedjan Medstop driver i dagsläget fyra apotek inom tullarna i Stockholm. Ett av dem är Leoparden på Sveavägen som har fått genomgå en grundlig förvandling för att möta behov och efterfrågan från en kundkrets som ställer höga krav på sitt lokala apotek. Öppettiderna utökas till exempel med två timmar på vardagar (nya tider: 09–19) och dessutom har apoteket lördagsöppet mellan 11–16.

– Våra kunder kommer att mötas av ett nytt och fräscht apotek med ett utökat kunderbjudande. Centralt är öppettiderna och vår service, som vi hela tiden förbättrar och moderniserar, säger Fredrik Söderberg.

Det har gått åtta månader sedan apoteksmonopolet bröts och för Medstop har den tiden inneburit viktiga erfarenheter av hur ett apotek i tiden ska se ut. Successivt och varsamt sker en uppgradering av apoteken, med fokus på service, kompetent recepthantering och tillgänglighet.

Ombyggnationen av Leoparden på Sveavägen innebär att apoteket fullt ut axlar Medstopkedjans koncept och identitet. Och det handlar lika mycket om att förstå platsen man finns på:

– Leoparden finns i en del av staden som är fylld av rörelse, och vi har många stamkunder i området som besöker oss flera gånger i veckan. Här är den perfekta platsen för att skapa Stockholms modernaste apotek.

Alla Medstopapotek (totalt 62 i landet) bär samma grundvision och är samtliga fullserviceapotek, alltså med bredast möjliga sortiment på receptbelagda läkemedel. Apoteket Leoparden får också ett utökat sortiment hud- och kroppsvårdsprodukter. Personalen består av åtta välutbildade medarbetare.

I samband med nyöppnandet klipper Fredrik Söderberg band och apoteket bjuder på kaffe och flera attraktiva erbjudanden under torsdagen.

För mer information kontakta:
Fredrik Söderberg, VD
fredrik.soderberg@medstop.se