Ny styrelseordförande utsedd

Ny styrelseordförande utsedd Styrelsen för Mekonomen AB har utsett Börje Bengtsson till ny styrelseordförande efter Gunnar Ekdahl, som bett om att få lämna ordförandeskapet på grund av hälsoskäl. Gunnar Ekdahl kvarstår dock i styrelsen som ledamot. Börje Bengtsson har varit ledamot i Mekonomens styrelse sedan år 2000. Han är född 1947 och är verksam inom Bure-koncernen. Börje Bengtsson har ett flertal styrelseuppdrag, däribland ordförande i Amplico Kapital och ledamot i Carl Bro A/S, Cygate AB och Systeam AB. Hans aktieinnehav i Mekonomen uppgår till 6 000 B-aktier och 2 000 konvertibler. För mer information vänligen kontakta: Owe Andersson, VD Mekonomen, tel 08-464 00 80, mobil 070-534 95 70 Börje Bengtsson, tel 08-4076404, mobil 0708-284987 Mekonomen är en bildelskedja med egen grossistverksamhet och ett rikstäckande butiksnät bestående av egna och samarbetande butiker i Sverige, Norge och Danmark. Koncernens omsättning utgörs i huvudsak av försäljning till verkstäder och bilägare via egna butiker samt grossistförsäljning till samarbetande butiker. Se även mekonomen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/17/20030117BIT00650/wkr0002.pdf