Bilprovningen förlänger avtal med J&B Maskinteknik för provutrustning

Bilprovningen har ingått ett förnyat avtal med J&B Maskinteknik som omfattar kalibrering, service, reparation och underhåll av provutrustning, samt produkter.

Avtalet med Bilprovningen (AB Svensk Bilprovning) syftar till att säkerställa att den utrustning som används vid besiktningar är av hög kvalitet och pålitlighet. Bilprovningen genomför årligen drygt 1,3 miljoner kontrollbesiktningar, vilket gör denna samverkan särskilt viktig för att upprätthålla säkerheten på vägarna.

– Vi är glada över att fortsätta vårt partnerskap med Bilprovningen. Vår expertis inom provutrustning och vårt åtagande för kvalitet gör att vi kan stödja deras viktiga arbete på bästa möjliga sätt, säger Håkan Ohlin, vd för J&B Maskinteknik.

Det förnyade avtalet inkluderar även inköp av produkter och reservdelar samt support och service kopplad till provutrustningen. Genom detta samarbete strävar både Bilprovningen och J&B Maskinteknik efter att stärka säkerheten och effektiviteten inom fordonsbesiktning.

– Jag är glad över att vi har fått till stånd ett förlängt samarbete, vilket bidrar till att vi kan fortsätta att utföra besiktningar med hög tillförlitlighet och kvalitet, säger Andreas Lindh, chef Teknik & Fastighet på Bilprovningen.

Om J&B Maskinteknik:
J&B Maskinteknik AB erbjuder unika helhetslösningar med fokus på utrustning för hela fordonsindustrin. Med en bred produktportfölj samt en kunnig och tillgänglig serviceorganisation i hela landet utförs installation, underhåll och kalibrering av verkstads- och provutrustning.

Om Bilprovningen:
Bilprovningen (AB Svensk Bilprovning) grundades 1963 och ägs av svenska staten. Företaget är med närmare 109 stationer från Skurup till Gällivare Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad klimatpåverkan i över 60 år. För mer information besök www.bilprovningen.se.

För mer information, vänligen kontakta:

Håkan Ohlin
vd J&B Maskinteknik
Mail: hakan.ohlin@jbmaskin.se

Cecilia Blom Hesselgren
Kommunikationschef och pressansvarig
E-post: cecilia.blom.hesselgren@bilprovningen.se
Telefon: 0706-87 03 66

Mekonomen Company utgör den svenska verksamheten av MEKO AB, norra Europas största aktör på den oberoende fordonseftermarknaden med 4500 anslutna verkstäder på åtta marknader. I Sverige finns 14 varumärken med koppling till verkstads- och fordonsbranschen, bland annat varumärkena Mekonomen, MECA, Speedy och ProMeister. Sammantaget bedrivs en verksamhet med över 1000 anslutna verkstäder och cirka 200 butiker och expresslager från norr till söder –vilket ger oss en branschledande position i Sverige.

J&B Maskinteknik ingår förnyat samarbete med Bilprovningen. Avtal omfattar kalibrering, service, reparation och underhåll av provutrustning, samt produkter.

Vi är glada över att fortsätta vårt partnerskap med Bilprovningen. Vår expertis inom provutrustning och vårt åtagande för kvalitet gör att vi kan stödja deras viktiga arbete på bästa möjliga sätt.
Håkan Ohlin, vd för J&B Maskinteknik
Jag är glad över att vi har fått till stånd ett förlängt samarbete, vilket bidrar till att vi kan fortsätta att utföra besiktningar med hög tillförlitlighet och kvalitet.
Andreas Lindh, chef Teknik & Fastighet på Bilprovningen