Keith Jordell ny chef för glaskonceptet i Mekonomen Company

Keith Jordell har tidigare arbetat som vd för AlltiBil och Bilglascentralen men kommer nu att axla en ny roll som ansvarig för glaskonceptet och den glassatsning Mekonomen Company har framåt.

Keith kommer senast från en roll som vd på AlltiBil och Bilglascentralen, båda två Göteborgsbaserade bolag. Keith är sedan tidigare utbildad tekniker i grunden med inriktning på felsökning och maskinskador.

– Jag tycker såklart att detta skall bli oerhört roligt och jag ser verkligen fram emot att helt kunna fokusera på glassatsningen inom Mekonomen Company. Med en redan etablerad infrastruktur i form av bland annat våra verkstadskoncept MECA och Mekonomen ser jag mycket positivt på framtiden, säger Keith Jordell, ny chef för glaskonceptet i Mekonomen Company.

Keith har arbetat med glasrelaterade frågor i många år inom både avtalsverkstad och glasmästeri. Han har med sin gedigna bakgrund och kunskap inom såväl glasskador som försäkringsärenden den profil Mekonomen Company önskar för att ytterligare växla upp sitt arbete inom glasrelaterade fordonsfrågor.

– Vi är självklart mycket glada över att Keith valt att ta sig an denna roll hos oss på Mekonomen Company. Vi tror självklart på vår glassatsning där vi ser stora möjligheter till både kostnads- och tidsbesparingar för bilägaren men också till miljöbesparingar i form av att kunna undvika rutbyten, säger Stephan Andersson verkstadsdirektör Mekonomen Company.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Keith Jordell
Chef för glaskonceptet i Mekonomen Company
Mail: keith.jordell@mekonomencompany.se

Stephan Andersson
Verkstadsdirektör Mekonomen Company
Mail: stephan.andersson@mekonomencompany.se

Mekonomen Company är det svenska ägarbolaget till över 14 varumärken med koppling till verkstads- och fordonsbranschen, bland annat varumärkena Mekonomen, MECA, Speedy och ProMeister. Mekonomen Companys varumärken bildar tillsammans Sveriges största verkstadskedja med över 1000 anslutna verkstäder och cirka 200 butiker och expresslager från norr till söder. Mekonomen Company är i sin tur ett dotterbolag till MEKO AB som består av norra Europas ledande bilservicekedjor med över 3600 verkstäder och 470 butiker.

Keith Jordell axlar en ny roll som ansvarig för glaskonceptet i M-Fleet där han helt fokuserar på den glassatsning Mekonomen Company har framåt. Keith har tidigare arbetat som vd för AlltiBil och Bilglascentralen i Göteborg.

Jag tycker såklart att detta skall bli oerhört roligt och jag ser verkligen fram emot att helt kunna fokusera på glassatsningen inom Mekonomen Company. Med en redan etablerad infrastruktur i form av bland annat våra verkstadskoncept MECA och Mekonomen ser jag mycket positivt på framtiden.
Keith Jordell, chef för glaskonceptet M-Fleet hos Mekonomen Company