Viking Kontroll väljer J&B Maskinteknik som partner

Avtalet omfattar en helhetslösning där J&B Maskinteknik åtar sig ansvaret att stötta Viking Kontroll genom hela resan från ritning till montering, färdigställande av besiktningsstation samt löpande service och underhåll.

– Vi är mycket stolta över samarbete och det känns otroligt roligt att ha fått förtroendet att bidra till Viking Kontrolls tillväxt och utveckling i Sverige, säger Håkan Ohlin, vd J&B Maskinteknik.

Viking Kontroll är en del av Viking Sverige som erbjuder rikstäckande assistansservice från Ystad i söder till Kiruna i norr. Fram till år 2030 har bolaget som mål att etablera 30 besiktningsstationer runt om i landet, där J&B Maskinteknik nu är vald som helhetsleverantör gällande stationsutrustning, montage, kalibrering, service och underhåll.

– Att fortsätta vår expansion och tillväxtresa tillsammans med J&B Maskinteknik känns både tryggt och säkert. På så vis är vi garanterade marknadens bästa produkter och dessutom rikstäckande kunnig och snabb service till våra besiktningsstationers utrustning, säger Fredrik Hållander, Business area manager Viking Kontroll.

J&B Maskinteknik är en del i svenska Mekonomen Company som är den ledande aktören på eftermarknad för fordon i Sverige.

Om J&B Maskinteknik:
J&B Maskinteknik AB erbjuder unika helhetslösningar med fokus på utrustning för hela fordonsindustrin. Med en bred produktportfölj samt en kunnig och tillgänglig serviceorganisation i hela landet utförs installation, underhåll och kalibrering av verkstadsutrustning.

För mer information, vänligen kontakta:

Håkan Ohlin
vd J&B Maskinteknik
Mail: hakan.ohlin@jbmaskin.se
Tel: 031-788 30 00

Fredrik Hållander
Business area manager Viking Kontroll
Mail: fredrik.hallander@vikingkontroll.se
Tel: 0703-26 43 99

Mekonomen Company är det svenska ägarbolaget till över 14 varumärken med koppling till verkstads- och fordonsbranschen, bland annat varumärkena Mekonomen, MECA, Speedy och ProMeister. Mekonomen Companys varumärken bildar tillsammans Sveriges största verkstadskedja med över 1000 anslutna verkstäder och cirka 200 butiker och expresslager från norr till söder. Mekonomen Company är i sin tur ett dotterbolag till MEKO AB. MEKO, noterat på Nasdaq Stockholm, är norra Europas ledande aktör på den oberoende fordonseftermarknaden med närvaro på åtta marknader och över 4300 anslutna verkstäder.

Avtalet mellan parterna innebär att J&B Maskinteknik blir helhetsleverantör för stationsutrustning, montage, kalibrering, service och underhåll till Viking Kontrolls samtliga befintliga och kommande besiktningsstationer i Sverige. Fram till år 2030 har Viking Kontroll som mål att etablera 30 besiktningsstationer runt om i landet, där J&B Maskinteknik nu är vald som helhetsleverantör gällande stationsutrustning, montage, kalibrering, service och underhåll.

Vi är mycket stolta över samarbete och det känns otroligt roligt att ha fått förtroendet att bidra till Viking Kontrolls tillväxt och utveckling i Sverige.
Håkan Ohlin, vd J&B Maskinteknik
Att fortsätta vår expansion och tillväxtresa tillsammans med J&B Maskinteknik känns både tryggt och säkert. På så vis är vi garanterade marknadens bästa produkter och dessutom rikstäckande kunnig och snabb service till våra besiktningsstationers utrustning.
Fredrik Hållander, Business area manager Viking Kontroll