Bilteknik i Birsta, Sundsvall vinner Årets Fleetverkstad 2022 i Mekonomen Awards

Fredagen den 20 januari utsågs Bilteknik i Birsta till Årets Fleetverkstad 2022 i samband med en stor fest Mekonomen anordnade. Festen gick av stapeln i Göteborg i samband med Automässan, Nordens största mässa för motorbranschens service- och eftermarknad.

Under festen delades följande priser ut:
Årets Mekonomen Bilverkstad
Årets Prestation
Årets Nykomling x2
Årets Fleetverkstad
Årets Mekopartner

Under fredagskvällen stod det klart att Bilteknik i Birsta blev kvällens vinnare i kategorin Årets Fleetverkstad!

Nomineringen löd:
En verkstad med kunden i fokus, där kundens upplevelse är högsta prio, varje dag! Med en tillväxt på nästan 100% under 2022 och en strävan att utveckla såväl verkstaden, som affären med Mekonomen, gör att man nu är beredd att addera ännu fler tjänster till sina kunder. Det vill vi uppmärksamma!

Direkt efter prisutdelningen fick kvällens vinnare chansen att summera känslan och berätta vad dem tror varit bidragande till vinsten:

– Vi är såklart både stolta och hedrade över en så fin utmärkelse! Utan allt stöd från Mekonomen och våra duktiga medarbetare i verkstaden hade vi inte varit där vi är idag. Så riktigt kul med ett kvitto på allt vårt jobb, stort tack, säger Simon Fahlberg på Bilteknik i Birsta.

Ett stort grattis till vinsten önskar Mekonomen!

För frågor från media, vänligen kontakta:

Madeleine Westerling
Kedjechef Mekonomen Bilverkstad
E-post: madeleine.westerling@mekonomen.se

Mikael Svensson
Försäljningschef Mekonomen Butik
E-post: mikael.svensson@mekonomen.se

Jennie Edling
PR & kommunikationsansvarig
E-post: jennie.edling@mekonomencompany.se

Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen är en del av koncernen Meko AB (tidigare Mekonomen Group), Nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder.

Snabbfakta

Mekonomen delar ut pris i sex kategorier under Mekonomen awards 2022. Här möter vi en av vinnarna.

Citat

Vi är såklart både stolta och hedrade över en så fin utmärkelse! Utan allt stöd från Mekonomen och våra duktiga medarbetare i verkstaden hade vi inte varit där vi är idag. Så riktigt kul med ett kvitto på allt vårt jobb, stort tack.
Simon Fahlberg på Bilteknik i Birsta