Företagstjänsten Mekonomen Fleet går som tåget

Mekonomen Fleet redovisar ett starkt resultat för det första kvartalet i år. Över 2 000 nya fordon anslöt sig under perioden. Resultatet är en ökning med 19 procent jämfört med samma period förra året. Den positiva utvecklingen är ett bevis för att företagskunderna efterfrågar paketerade tjänster som förenklar deras vardag.

Mekonomens Fleet går alltså som tåget, även om tjänsten avser en helt annan transportmetod. Under första kvartalet hanterades ca 10 500 fordon i Mekonomen Fleet vilket är en ökning med 19 procent jämfört med samma period 2022.

Över 2 000 nya bilar har knutits till Mekonomen Fleet under det första kvartalet 2023. Och fler är på ingång. Den ökade bilparken innebär också att man får möjligheten att utveckla erbjudandet mot kunderna.

– Att erbjuda företagskunderna enkla och smidiga lösningar där administration och fakturahantering minimeras samtidigt som kostnadskontrollen ökar är uppenbarligen ett vinnande koncept. Vi tittar ständigt på hur vi kan förenkla och förbättra erbjudandet ytterligare mot våra kunder, säger Christer Blohm, Fleetchef på Mekonomen

Mekonomen tar hand om hela företagets bilpark, oavsett storlek, och erbjuder allt från service och reparation till däck och däckhotell. Föraren erbjuds alltid lånebil och självklart ingår vägassistans när man servat bilen hos Mekonomen.

– Att kunden har en samlad kontaktpunkt är nog också en av nycklarna till framgången, att alltid kunna ringa samma nummer oavsett om företagets bil ska in på service i Kiruna eller Malmö, säger Christer Blohm.

I Mekonomen Fleet ingår:

• En samlad kontaktpunkt via telefon: 0771-72 00 00
  • Assistansförsäkring
  • Verkstadstid inom 48 timmar
  • Kvalitetsgranskning
  • 250 verkstäder från Kiruna i norr till Ystad i söder
  • Boka din verkstadstid enkelt via telefon eller webb
  • Alla bilar är välkomna
  • Alltid minst tre års garanti på våra reservdelar
  • Lånebil

För frågor från media, vänligen kontakta:

Jennie Edling
PR & kommunikationsansvarig
E-post: jennie.edling@mekonomencompany.se

Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen är en del av koncernen Meko AB (tidigare Mekonomen Group), Nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder.

Snabbfakta

Mekonomen Fleet redovisar ett starkt resultat för det första kvartalet i år. Över 2 000 nya fordon anslöt sig under perioden. Resultatet är en ökning med 19 procent jämfört med samma period förra året. Och fler är på ingång. Den ökade bilparken innebär också att man får möjligheten att utveckla erbjudandet mot kunderna.

Citat

Att erbjuda företagskunderna enkla och smidiga lösningar där administration och fakturahantering minimeras samtidigt som kostnadskontrollen ökar är uppenbarligen ett vinnande koncept. Vi tittar ständigt på hur vi kan förenkla och förbättra erbjudandet ytterligare mot våra kunder.
Christer Blohm, Fleetchef på Mekonomen