Mekonomen Group rekryterar Varuflödesdirektör

Mekonomen Group rekryterar Örjan Grandin som Varuflödesdirektör för Mekonomen Group. Örjan är idag Affärområdesdirektör Logistik på COOP och sitter i koncernledningen för COOP Sverige AB, han tillträder sin tjänst inom Mekonomen Group snarast dock senast 1 mars 2016.

Örjan Grandin kommer att ingå i Mekonomen Groups koncernledning och ansvara för förändringsarbetet med att samordna och effektivisera styrningen av koncernens varuflödeskedja. Området är en del av koncernens fokus på att i högre grad utnyttja storleksfördelen genom att arbeta effektivt och gemensamt inom områden med liknande infrastrukturella behov.

- Bra och erfarna ledare är viktigt för att skapa effektiv styrning och kommer att vara ett fokus i samband med att vi samordnar centrala organisationer”, säger Magnus Johansson CEO Mekonomen Group

- Örjan har en gedigen erfarenhet av omfattande strukturprojekt och att leda stora organisationer i förändring egenskaper och erfarenheter som Mekonomen Group kommer ha stor nytta av många år framöver. Genom centralisering av varuflödet och införandet av best practise i alla delar av varuförsörjningen ser vi möjlighet till effektivitetsvinster som kommer att stärka vår position i kundledet ytterligare”, fortsätter Magnus Johansson

Örjan avslutar under hösten och vintern sitt uppdrag som Affärsområdesdirektör Logistik på COOP Sverige AB och tillträder som Varuflödesdirektör för Mekonomen Group snarast, dock senast den 1 mars 2016.

”Jag ser fram emot att kliva in i bolaget i detta skede av infrastrukturella förändringar. Mekonomen Group har en ledande position i en bransch som genomgår stora förändringar. Ett effektivare arbetssätt i hela kedjan - från leverantörsled till centrallager och vidare till butik/verkstad - kommer att stärka koncernens konkurrenskraft i marknaden”, säger Örjan Grandin, tillträdande Varuflödesdirektör Mekonomen Group

För ytterligare information, kontakta:

Magnus Johansson, CEO Mekonomen Group
Telefon: +46 (0) 8 464 00 00