Mekonomen och Vätternrundan ingår partnerskap

Mekonomen förstärker sitt koncept Vardagsäventyr genom ett nytt partnerskap med Vätternrundan, en av världens största cykelutmaningar. Som officiell partner till Vätternrundan, är Mekonomen nu en del av det välkända evenemanget som årligen lockar tiotusentals motionärer från hela världen till Motala. Vätternrundans lopp, som äger rum i juni varje år, erbjuder en unik plattform för Mekonomen att engagera sig i cyklingens värld.

Mekonomen fördjupar sin satsning på konceptet Vardagsäventyr och nästa steg innebär bland annat ett officiellt partnerskap med Vätternrundan. Mekonomen kommer att finnas på plats i Motala i samband med Vätternrundan som pågår mellan den 7-15 juni.

– Både jag och mina kollegor är oerhört stolta över detta partnerskap och ser med spänning och glädje fram emot de kommande evenemangen tillsammans med världens största cykelutmaning; Vätternrundan, säger Susanna Carlander Grafström, marknadschef Mekonomen Company.

Mekonomen kommer påbörja sitt partnerskap inför 2024 års upplaga av Vätternrundan och i samband med årets cykelutmaningar kommer Mekonomen också att lansera en officiell produkt, framtagen exklusivt för Vätternrundan.

–  Deltagare och besökare kommer ha både nytta och glädje av vårt koncept Vardagsäventyr och Vätternrundan är verkligen ett fantastiskt tillfälle för oss att möta och engagera vår målgrupp ”där det verkligen händer” och där många av våra produkter kommer till sin fulla rätt, säger Susanna Carlander Grafström.

Mekonomens officiella produkt för Vätternrundan kommer ha ett tydligt fokus kopplat till Vardagsäventyr och cykling. Produkten kommer presenteras på Mekonomens hemsida samt i Vätternrundans digitala kanaler. Produkten kommer finnas till försäljning i Mekonomens eventyta i Motala i samband med Vätternrundan. Ett flertal andra produkter och aktiveringar, även de kopplade till cykling och Vardagsäventyr kommer också att finnas på display samt till försäljning i Mekonomens eventyta.

– Vi ser verkligen fram emot att få påbörja vårt partnerskap tillsammans med Mekonomen. Praktiska lösningar och produkter för att ta sig till cykelsemestern, träningen och självklart våra lopp värdesätts högt av våra deltagare. Våra besökare kommer ha stor glädje av deras eventyta och produkterna kopplat till konceptet Vardagsäventyr, säger Jessica Nilsson, sponsringsansvarig på Vätternrundan.

Mekonomens koncept Vardagsäventyr syftar till att förenkla bilägarens önskade vardagsäventyr. Oavsett om det är bilresan till en skidsemester, en cykeltur i skogen eller kajakpaddling så har Mekonomen tillbehören som förenklar bilresan till och från bilägarens Vardagsäventyr. Det kan alltså röra sig om exempelvis cykelhållare, takbox, kajakhållare eller takräcken, samtliga förpackade i en ny konceptkategori för att förenkla för bilägaren.

Mer om Vätternrundan:

Vätternrundan är ett av världens största motionslopp på cykel. Vätternrundan arrangeras sedan starten 1966 av den ideella föreningen Motala AIF.  Årligen deltar ca 36 000 cyklister från hela världen i loppen under Cykelveckan – som förutom Vätternrundan 315 km innefattar Halvvättern 150 km, Tjejvättern 100 km, Vätternrundan 100 km, MTB-Vättern och Minivättern. Under 2024 går loppen av stapeln mellan den 8-9 samt 14-15 juni. Flera av loppen är ingår i En Svensk Klassiker.

Mer om Mekonomen:

Mekonomen erbjuder både service och reparation av bilar och har ett stort utbud av produkter, både på webben, i butik och verkstad runt om i landet.

Mekonomen vill bidra till en aktiv livsstil för alla. Detta genom sitt koncept Vardagsäventyr där man möjliggör för enklare och smidigare resor med bilen, till och från de små och stora vardagsäventyren.

Mekonomen är en del av Mekonomen Company, Sveriges ledande aktör inom service- och eftermarknad för fordon.

För frågor från media, vänligen kontakta:

Jennie Edling
PR & kommunikationsansvarig
E-post: jennie.edling@mekonomencompany.se

Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen är en del av Mekonomen Companys, Sveriges största verkstadskedja med över 1000 anslutna verkstäder och cirka 200 butiker och expresslager från norr till söder. Mekonomen Company är i sin tur ett dotterbolag till MEKO AB. MEKO, noterat på Nasdaq Stockholm, är norra Europas ledande aktör på den oberoende fordonseftermarknaden med närvaro på åtta marknader och över 4300 anslutna verkstäder.

Snabbfakta

Citat

Både jag och mina kollegor är oerhört stolta över detta partnerskap och ser med spänning och glädje fram emot de kommande evenemangen tillsammans med världens största cykelutmaning; Vätternrundan.
Susanna Carlander Grafström, marknadschef Mekonomen Company.
Vi ser verkligen fram emot att få påbörja vårt partnerskap tillsammans med Mekonomen. Praktiska lösningar och produkter för att ta sig till cykelsemestern, träningen och självklart våra lopp värdesätts högt av våra deltagare. Våra besökare kommer ha stor glädje av deras eventyta och produkterna kopplat till konceptet Vardagsäventyr.
Jessica Nilsson, sponsringsansvarig på Vätternrundan.
Deltagare och besökare kommer ha både nytta och glädje av vårt koncept Vardagsäventyr och Vätternrundan är verkligen ett fantastiskt tillfälle för oss att möta och engagera vår målgrupp ”där det verkligen händer” och där många av våra produkter kommer till sin fulla rätt.
Susanna Carlander Grafström, marknadschef Mekonomen Company.