Mekonomen öppnar i nya lokaler på Backaplan i Göteborg

Nu öppnar Mekonomen i nya lokaler på Backaplan, närmare bestämt på Ångpannegatan 19, vilket ligger på norra Backaplan, nära området Aröd.

– Vi vill erbjuda våra kunder både butiker och verkstäder med bra och lättillgängliga lägen och då passade en ometablering på Backaplan väl in i våra planer, säger regionchef Niklas Gauffin.

Besökarna kommer att mötas av en välfylld butik där alla bilens tillbehör finns representerade och i samma lokaler finns även den moderna verkstaden.

– Vi kommer ha ett stort fokus på utomhusrelaterade biltillbehör i vår butik med ett brett sortiment av exempelvis takboxar och cykelhållare. Men självklart har vi fortfarande en bredd på våra produkter, vi finns här för bilägarna och vill göra deras billiv enklare, säger Mikael Magnusson, affärschef på Mekonomen Backaplan.

På mekonomen.se kan du alltid boka dina verkstadsbesök online. Men självklart är kunderna också välkomna att ringa eller besöka butik eller verkstad.

Den nya satsningen är på närmare 1300 kvadratmeter och här arbetar 15 personer inom både butik och verkstad.

– Vi är oerhört glada över denna ometablering här i Göteborg. På ett nytt och attraktivt läge och med en helt ny butik stärker vi vår position vilket känns oerhört positivt, säger regionchef Niklas Gauffin.

Med ometableringen på Backaplan i Göteborg har Mekonomen 119 butiker och drygt 500 konceptverkstäder runt om i landet.

Taggar: