Mekonomen stärker kunderbjudandet i Göteborg

Mekonomens butiker i Göteborg går ihop i en gemensam organisation för att stärka kunderbjudandet. Verksamheten kommer att drivas med en delägarskapsmodell där Mekonomen Detaljist kommer att äga 51% av Mekonomen Göteborg.

Mekonomen Detaljists helägda butiker i Göteborg, en vid Backaplan och två butiker i Partille, slås samman med de två butikerna vid Eklanda och Kungsbacka. De senare två har sedan tidigare drivits med en delägarskapsmodell i gemensamt bolag vars ägare nu blir delägare och driftare av samtliga fem butiker. Butikerna inom Mekonomen Göteborg drivs med Mekonomen Detaljist som ägare av 51% av verksamheten. I samband med den nya butiksstrukturen Mekonomen Göteborg, avvecklas butiken vid Torslanda.

Med drivna entreprenörer som delägare kommer Mekonomen Göteborg att stärka erbjudandet för kunderna i regionen. Med ett närmare samarbete mellan de fem anläggningarna i stor-Göteborg knyter vi ihop erbjudandet och blir mer tillgängliga. För våra verkstadskunder och bilägarkunder kommer detta innebära ännu bättre tillgång till reservdelar och biltillbehör”, säger Stig Tornell, vd Mekonomen Sverige

För ytterligare information kontakta:

Stig Tornell, vd Mekonomen Detaljist
Tel +46 (0) 8 464 00 00 E-post: stig.tornell@mekonomen.se