Pehr Oscarson VD för Mekonomen Group

Styrelsen i Mekonomen AB har utsett Pehr Oscarson till VD och koncernchef, med tillträde idag den 1 mars 2017. Pehr har en gedigen branscherfarenhet och är för närvarande tillförordnad VD och koncernchef i Mekonomen Group.

”Jag är mycket nöjd att Pehr nu blir VD och koncernchef efter att ha haft en tillförordnad roll sedan oktober 2016. Förutom sin branscherfarenhet har Pehr erfarenhet av att skapa lönsam tillväxt vilket är viktigt i Mekonomens fortsatta utveckling”, säger Kenneth Bengtsson, Styrelseordförande i Mekonomen AB.

Pehr Oscarson har haft ledande befattningar inom MECA sedan 2001. Han är sedan 2014 VD för MECA, sedan 2015 medlem i Mekonomen Groups koncernledning och sedan oktober 2016 tillförordnad VD och koncernchef i Mekonomen Group.

”Med Mekonomen Groups starka varumärken och kunderbjudande ser jag att vårt huvudfokus skall vara lönsam tillväxt. Med stöd av våra duktiga medarbetare i hela koncernen ser jag fram emot att ta mig an de möjligheter och utmaningar som ligger framför oss”, säger Pehr Oscarson, VD och koncernchef Mekonomen Group.

För ytterligare information kontakta:

Kenneth Bengtsson, Styrelseordförande Mekonomen AB, tel: 08-464 00 00
Pehr Oscarson, VD och koncernchef Mekonomen Group, tel: 08-464 00 00

Mekonomen AB (publ), org. nr 556392-1971 Box 195 42, 104 32 Stockholm Telefon: +46 (0)8-464 00 00