PlatinumCars ansluter sina verkstäder till Mekonomen

PlatinumCars är en av Sveriges största leverantörer av exklusiva bilar. Bolaget erbjuder också komplett verkstad med bland annat rekond, foliering samt glasverkstad där man i Sverige är ledande inom service och underhåll av premiummärken som exempelvis Porsche, Ferrari, Lamborghini och Bentley.

– Vi är mer än en destination för sport- och lyxbilar. Våra dörrar står öppna för alla bilägare, oavsett märke. Genom ett samarbete med Mekonomen Bilverkstad breddar vi vårt verkstadserbjudande för att omfatta alla bilmärken och vi vill nu välkomna alla bilägare in till oss, säger Elvin Mlivic.

– Vi är mycket glada över nytillskotten av PlatinumCars båda verkstäder och vi hoppas kunna skapa ökad lönsamhet för verkstäderna och såklart ännu bättre kundupplevelser för våra gemensamma bilägare, säger Madeleine Westerling, kedjechef på Mekonomen Bilverkstad.

Mekonomens arbete för att höja kvalitet och verkstadsstandard, exempelvis med certifieringar och utbildningar, i kombination med 50 års erfarenhet i branschen och breda sortiment av produkter och förbrukningsvaror är några av de parametrar som gjort att PlatinumCars väljer att ansluta sina verkstäder till Mekonomen Bilverkstad. Vidare ser PlatinumCars en möjlighet att kunna bredda sitt verkstadserbjudande.

– Jag vågar nog säga att Mekonomen Bilverkstad som kedja ligger längst fram i Sverige gällande kvalitetsstämplar, vi arbetar aktivt både med SERMI-godkännande och Godkänd bilverkstad. Kvalitetsarbetet i kombination med att vi dessutom är branschens starkaste varumärke gör oss till en trygg samarbetspartner. Vi ser verkligen fram emot att få arbeta tillsammans med PlatinumCars och jag är övertygad om att vi kommer få en fin utveckling tillsammans, säger Madeleine Westerling.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Elvin Mlivic
Operativ chef PlatinumCars
Mail: elvin@platinumcars.se
Tel:  011-160 100

Madeleine Westerling
Kedjechef Mekonomen Bilverkstad
Mail: madeleine.westerling@mekonomen.se
Tel: 08-464 00 00

Mekonomen gör billivet enklare. Det gör vi genom ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen är en del av koncernen Meko AB (tidigare Mekonomen Group), Nordens ledande bilservicekedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder.

Snabbfakta

PlatinumCars väljer att ansluta sig till Mekonomen Bilverkstad. “Vi väljer Mekonomen Bilverkstad som verkstadskoncept då Mekonomen är den bästa partnern för vårt fortsatta arbete med att utveckla våra verkstadstjänster”, säger Elvin Mlivic, operativ chef på PlatinumCars. PlatinumCars har idag två anläggningar för både bilförsäljning och verkstad, dessa återfinns i Åby, utanför Norrköping, och i Helsingborg, båda anläggningarna med strategiska lägen längs med väg E4.

Citat

Jag vågar nog säga att Mekonomen Bilverkstad som kedja ligger längst fram i Sverige gällande kvalitetsstämplar, vi arbetar aktivt både med SERMI-godkännande och Godkänd bilverkstad. Kvalitetsarbetet i kombination med att vi dessutom är branschens starkaste varumärke gör oss till en trygg samarbetspartner. Vi ser verkligen fram emot att få arbeta tillsammans med PlatinumCars och jag är övertygad om att vi kommer få en fin utveckling tillsammans.
Madeleine Westerling, kedjechef på Mekonomen Bilverkstad
Vi är mer än en destination för sport- och lyxbilar. Våra dörrar står öppna för alla bilägare, oavsett märke. Genom ett samarbete med Mekonomen Bilverkstad breddar vi vårt verkstadserbjudande för att omfatta alla bilmärken och vi vill nu välkomna alla bilägare in till oss.
Elvin Mlivic, operativ chef på PlatinumCars
Vi är mycket glada över nytillskotten av PlatinumCars båda verkstäder och vi hoppas kunna skapa ökad lönsamhet för verkstäderna och såklart ännu bättre kundupplevelser för våra gemensamma bilägare.
Madeleine Westerling, kedjechef på Mekonomen Bilverkstad
Vi väljer Mekonomen Bilverkstad som verkstadskoncept då Mekonomen är den bästa partnern för vårt fortsatta arbete med att utveckla våra verkstadstjänster.
Elvin Mlivic, operativ chef på PlatinumCars