ESML Intressenter förlänger acceptperioden avseende kontanterbjudandet på Securitas Direct fram till och med den 1 februari 2008

Report this content

Med hänvisning till pågående konkurrensprövning som bedöms vara avslutad senast den 31 januari 2008, förlängs acceptperioden avseende ESML Intressenter AB:s kontanterbjudande till aktieägarna och teckningsoptionsinnehavarna i Securitas Direct AB (publ) fram till och med den 1 februari 2008 kl. 16.00. I övrigt är villkoren för erbjudandet oförändrade. Se vidare ESML Intressenter AB:s erbjudandehandling daterad den 30 november 2007

Förutsatt att ESML Intressenter AB senast den 5 februari 2008 offentliggör beslut att fullfölja erbjudandet, beräknas redovisning av likvid kunna påbörjas omkring den 8 februari 2008.

Stockholm den 8 januari 2008
ESML Intressenter AB

För ytterligare information kontakta:
EQT mediakontakt
Johan Hähnel
Mobil: +46 (0)70 605 6334

Detta erbjudande lämnas inte (och inte heller godkänns accept av aktieägare eller någon annan för aktieägares räkning) i något land där lämnande av erbjudandet eller godkännande av accept av detta inte skulle vara förenligt med lagar och regler i sådant land. Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, i eller till Australien, Kanada eller Japan.