MellanskogsElmia kommer tillbaka till Sala

Report this content

MellanskogsElmia och Sala är redan innan årets mässa en given succé som kombination. Därför är det redan klart att nästa MellanskogsElmia 19-20 augusti 2016 också kommer att hållas i Sala.

– Vi tycker att Sala är en fantastisk plats för en skogsmässa, så det var ett enkelt beslut att nästa MellanskogsElmia också ska hållas här. Vi har också mött ett enormt gensvar från kommunen, skolan och invånarna i Sala, så det känns självklart att vara här om två år igen, säger Maria Lindsäth, affärsområdeschef Jord & Skog, Elmia.

MellanskogsElmia 22-23 augusti 2014 är den största mötesplatsen för det mellansvenska skogsbruket. Här träffas skogsägare, entreprenörer och andra landsbygdsföretagare under två intensiva dagar för att uppdatera sig på den senaste tekniken inom skogen, delta i föreläsningar och träffa andra inom branschen.

Mässan arrangeras gemensamt av Elmia, som är världens ledande skogsmässearrangör, och Mellanskog, som är en av Sveriges största skogsägarföreningar. Elmia och Mellanskog genomför tillsammans tre skogsmässor i Mellansverige 2014-2018.

MellanskogsElmia är ett samarbete som öppnar nya möjligheter för båda parter.

– På sikt handlar det om att vi nu bygger upp en mötesplats som är lika viktig för Mellansverige som SkogsElmia är för södra Sverige, säger Maria Lindsäth.

Mellanskog ägs av 32 000 medlemmar i Svealand och sydligaste delen av Norrland och har anordnat Mellanskogsmässan sedan 2006. Mässan samlade 8 000 besökare 2010. Elmia är världens ledande arrangör av skogsmässor med både Elmia Wood och SkogsElmia i mässportföljen. Drygt 54 000 besökare kom till Elmia Wood 2013 och drygt 33 000 besökare kom till SkogsElmia 2011. Nästa SkogsElmia hålls 4-6 juni 2015 och nästa Elmia Wood 7-10 juni 2017.

Taggar: