Styrelsen föreslår nyval av revisor till årsstämman

Idag, den 2 maj 2017, meddelar MenuCard AB (”MenuCard”) att styrelsen föreslår att MAZARS SET Revisionsbyrå AB på årsstämman som hålls den 23 maj 2017, nyväljs som revisor för bolaget. Som huvudansvarig revisor föreslås auktoriserad revisor Bengt Ekenberg. Revisionsuppdraget löper till slutet av den årsstämma som hålls nästa räkenskapsår.

För mer information om MenuCard, vänligen kontakta:

MenuCard er en app-baseret B2B service som digitaliserer det professionelle markedet for restaurantbesøg på ett internationellt skalbart sätt. Alene i Danmark spises for cirka 10mia DKK på kvalitetsrestauranter. Virksomheder har individuelle og manuelle rabat-aftaler med restauranter - og omvendt. Ved at digitalisere denne reation gennem MenuCard opnår alle parter store fordele. Via appen hanterar medarbetaren allt från att få inspiration och att boka bord till mobilbetalning med 10 - 30 procents rabatt och en redovisning av restaurangbesöket som passar in i företagets administrativa system. Medarbejderne kan både bruge MenuCard for businesss og privat. Dermed får Restauranterne flere af de bedste kunder og Virksomhederne opnår både stordriftsbesparelser, tilfredse medarbejdere og administrative fordele. Menucard er i kraftig vækst: Mere end 270 kvalitetsrestauranger og fler än 120 företag som har över 400 000 anställda er anslutna. MenuCard erhåller en transaktionsavgift som baseras på hur mycket restauranggästen spenderar vid besöket och betaltjänsten är godkänd av danska Finanstilsynet, motsvarigheten till den svenska Finansinspektionen.