Auto Trophy 2014 går till S-klass, C-klass och AMG GT

Mercedes-Benz radar upp framgångar just nu. Enligt Auto Zeitungs läsare är de tre senaste Mercedes-modellerna överlägsna i sina respektive klasser. Därmed vinner både S-Klass, C-Klass och AMG GT den ansedda utmärkelsen Auto Trophy 2014.

(www.mercedespress.info)

Precis som förra året lyser Mercedes-Benz stjärna exceptionellt starkt i tyska magasinet Auto Zeitungs stora läsarundersökning för att ta fram vinnarna i Auto Trophy 2014.

Den här gången röstade läsarna fram C-klass som den bästa mellanklassbilen och S-klass som bästa bil i lyxsegmentet, medan Mercedes-AMG GT tog hem flest röster i sportbilsklassen.

Teknik skapar lyx

Mercedes-Benz S-klass var enligt läsarna själva måttstocken för teknologiska framsteg i bilbranschen, och specifikt för fordon i lyxklassen.

Bland de unika Mercedes-innovationerna märks bland annat MAGIC BODY CONTROL, världens första system för att läsa av vägbanan framför bilen för att därefter anpassa fjädringen. Det gör nya S-klass till branschledare med en helt ny nivå av körkomfort.

Vacker och sportig

Det var den moderna, framåtblickande designen, interiörmaterialens höga kvalitet och teknik i framkant som övertygade Auto Zeitungs läsare om att C-klass är bäst i sin klass. Exemplarisk säkerhet, låg bränsleförbrukning och sportiga vägegenskaper är andra uppskattade sidor av C-klass.

AMG GT kan tävla med de bästa

AMG GT är en unik bil med världsklasskapacitet på racerbanan. Det får den tack vare sitt lättviktschassi i aluminium och AMG V8:an på 510 hästkrafter, med sin speciella front-mid-placering.

Samtidigt är den här supersportbilen, som har utvecklats helt och hållet av AMG själva, anpassad för att kunna fungera i vardagstrafik.