Folket har talat: Mercedes gör vackraste bilarna

Mercedes-Benz vann dubbelt upp i en undersökning om årets vackraste bil 2014 som det tyska bilmagasinet auto motor & sport gjort. S-Klass Coupé och GLA är bilarna som utklassade sina klasskamrater.

Fler bilder och mer info på www.mercedespress.info

Skönhet är det enda som räknas när vinnarna av Autonis Design Award ska utses. Det är tyska bilmagasinet Auto motor und sport som varje år gör en uttömmande undersökning för att få fram läsarnas åsikter om världens vackraste bilmodeller.

Med uppseendeväckande bred marginal vann Mercedes-Benz S-Klass Coupé det åtråvärda priset i lyxsegmentet.

Mercedes-Benz GLA vann klassen för små SUV’ar.

S-klass Coupé beröms för sin estetik, sofistikerade sportighet och sina exklusiva detaljer. GLA anses med sin framåtblickande design omdana en hel bilklass. Den får beröm för ”ungdomlig charm och upprymda, flödande linjer”.