Första bilderna på interiören i nya E-Klass

Idag visas de första interiörbilderna på helt nya Mercedes E-Klass som släpps efter nyår, en bil som sätter en helt ny standard i klassen. Den nya generationen av den bil som kanske mest är synonym med märket kommer att erbjuda helt ny teknik på flera plan. Något som syns redan i interiören. Här finns bland annat en högupplöst dubbel-display och för första gången i en bil touch-pad funktioner i ratten.

FLER BILDER: www.mercedespress.info

Nya E-Klass förses med en interiör som domineras av två 12,3 tums skärmar med 1920 x 720 pixlars upplösning bakom en gemensam glasyta. Tillsammans skapar de en wide-screen cockpit där den vänstra delen innehåller virtuella mätare som kan anpassas efter tycke och smak i lägena Classic, Sport eller Progressive. Hela instrumenteringen kan bakgrundsbelysas i olika färger vilket ger en känsla av att den flyter i rummet.

Touch-pads

Utöver den toch-pad som sitter mellan stolarna finns nu för första gången i en bil touch-pads på ratten.Precis som på en smartphone kan man här styra ljud, navigation, telefon och annat med fingerrörelser utan att ta händerna från ratten.

Se full pressrelease på engelska och bilder på http://media.daimler.com